Mias liv och funderingar

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Mer knep och knåp

Av Mia - 23 oktober 2009 14:15

5 taxichaufförer har problem

 

Fem taxiförare har kallats till Berns Salonger för att ta upp
fem passagerare för fem olika körningar. Väl framme
upptäcker de att passagerarna är ganska berusade. Var och
en har olika för- och efternamn, yrke och destination, och deras
fruar har olika förnamn. När taxiförarna inte kan
fastställa vem som är vem och vem som ska åka vart,
ber de dig, dörrvaktmästaren, ta reda på följande:

Vem är bagaren?
Vad heter Börje i efternamn?
Vem ska till Birger Jarlsgatan?
Dessa ledtrådar samlar du ihop från passagerarna:

  • Bertil är gift med Barbro.
  • Bertas man stiger in i den tredje taxin.
  • Bengt är byggmästare.
  • Den sista bilen ska till Banérgatan.
  • Bodil bor på Bondegatan.
  • Brandmannen tar den fjärde taxin.
  • Bo stiger in i den andra taxin.
  • Beata är gift med banktjänstemannen.
  • Herr Bergström tar taxin närmast framför Brittas man.
  • Herr Blom tar den första bilen.
  • Herr Bratt bor på Blekingegatan.
  • Byrådirektören bor på Birkagatan.
  • Herr Bratt stiger in i taxin närmast framför herr Broman.
  • Byrådirektören är tre bilar framför Björn.
  • Herr Bergström är i bilen närmast framför brandmannen.
  • Herr Björklund bor på Bondegatan.
  •  

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Mia - Fredag 19 april 15:41

    Ett par strumpor färdiga

    Av Mia - 9 mars 2023 21:58


    Pannband + handledsvärmare/torgvantar färdiga och redan påbörjat ett nytt par. ...

    Av Mia - 5 mars 2023 18:15


    Detta med att montera/sy ihop saker... Inte min starka sida.. ...

    Av Mia - 3 mars 2023 23:11


    Säger bara stort suck. Min dotter vill ha en sak och jag trodde de skulle vara lätt att hitta ett mönster på de. Nope finns inte en enda som jag kan hitta. Hittade dock ett annat virkmönster som jag kan använda del utav för att göra saken. Dock är de...

    Av Mia - 21 februari 2023 21:26


    Det har hänt så mycket i mitt liv senaste veckorna så jag vet inte ens hur jag ska börja eller om jag orkar med de. Just nu så håller jag på med en beställning. Jag hoppas att de blir färdig innan värmen kommer. :) ...

    Omröstning

    Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
     Text
     Bilder
     Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

    Presentation


    Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

    Dagens citat

    Dagens citat

    Kalender

    Ti On To Fr
          1 2
    3
    4
    5 6 7 8 9
    10
    11
    12 13 14 15 16
    17
    18
    19 20 21 22 23
    24
    25
    26 27 28 29 30
    31
    <<< Oktober 2009 >>>

    Fråga mig

    8 besvarade frågor

    Kategorier

    Tidigare år

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards