Mias liv och funderingar

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Svar på en bloggkommentar.

Av Mia - 9 mars 2011 05:00

anonym

Måndag 7 mars 21:40

kanske lite privat får man fråga vad du gjort efter studenten fram till nu? typ jobb och sånt.
Kramisar


Jag tänkte svara på denna fråga lite kortfattat och hoppas att du är nöjd annars så får du formulera dig mer specifikt.


Dagen efter studenten (jag tog studenten 2006) så åkte jag ned till Visingsö och började att jobba där som kioskbiträde (tror att de hette så) /remmalagskusk/guide/allt-i-allo. Under sommaren som jag jobbade där så träffade jag Micke och förälskade mig i honom. När jobbet tog slut på Visingsö (augusti 2006) så följde jag med honom ned till Skåne och då tog jag lite sabbatstid för att fundera ut vad jag ville. (fast jag sökte jobb och sånt under tiden, men funderade på om man skulle studera vidare eller något i stil med de.)

I Jan/feb 07 så bestämde jag mig för att ta körkort, då man inte fick något jobb om man inte hade det. Sen så fick jag jobb på Findus i Bjuv mars -07. Sen hade jag lovat min chef på Visingsö att komma tillbaka till sommaren för att jobba igen. Så maj-07 gick jag ifrån Findus för att åka upp till Visingsö och jobba. Augusti var jag tillbaka i Skåne och en vecka efter var jag även tillbaka på Findus.


Jag visste då att jag var gravid och pratade med findus om detta men de hade inga problem med de utan jag jobbade där fram till 1 dec-07. Sen kom Ronja den 11/12-07 och efter detta var jag mammaledig fram till augusti tror jag att det var och då hade det tagit slut emellan Micke och  mig och jag hade flyttat till lägenhet. Sökte jobb. Hamnade i två olika omgångar på Futurum i bjuv. (Jobbsökarkurs) Jag hamnade en gång före Folkhögskolan och en gång efter.

Sen hamnade jag på Folkhögskolan i Hbg där de ordande olika praktikplatser. Jag var där ifrån jan-09 till augusti -09 (tror jag är inte säker på exakt tid) Praktikern jag fick var bland annat: Impius (lunchrestaurang, Platagen (blomsterbutik), Crendo (trädgårdsmedarbetare) samt Toys"R"us (leksaksbutik)


Jag är inte säker på exakt när jag var på Futurum och när jag var på Folkhögskolan. Jag fick gå kurser i hur man skriver CV, hur man skriver CV m.m och jag tyckte att den ena kursen var den andra lik.

Jag bestämde mig för att söka in till en skola men behövde engelska B för att läsa så jag gick till Futurum för att läsa upp denna. (Dock behövde jag inte den visade sig.) Samtidigt jag läste engelska b så var jag på praktik på GoBiten i Åstorp. Men jag fick avbryta praktiken då jag fick jobb på Crendo Fastighetsförvaltning maj 2010 (eller kanske i april 2010) Där jobbade jag fram till augusti 2010 då jag startade min utbildning i Kristianstad för att bli förskollärare. Måste ju säga att jag var ganska förvånad att jag blev antagen.

Jag skulle ha jobbat en månad till enligt mitt jobbkontrakt men jag sa upp mig för att kunna börja plugga. och idag är jag fortfarande kvar på utbildningen.


Hoppas att de gav lite svar på din fråga. (Jag orkar inte kolla upp exakta tider just nu, då det är mycket med min utbildning som jag måste hålla reda på)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Fredag 19 april 15:41

Ett par strumpor färdiga

Av Mia - 9 mars 2023 21:58


Pannband + handledsvärmare/torgvantar färdiga och redan påbörjat ett nytt par. ...

Av Mia - 5 mars 2023 18:15


Detta med att montera/sy ihop saker... Inte min starka sida.. ...

Av Mia - 3 mars 2023 23:11


Säger bara stort suck. Min dotter vill ha en sak och jag trodde de skulle vara lätt att hitta ett mönster på de. Nope finns inte en enda som jag kan hitta. Hittade dock ett annat virkmönster som jag kan använda del utav för att göra saken. Dock är de...

Av Mia - 21 februari 2023 21:26


Det har hänt så mycket i mitt liv senaste veckorna så jag vet inte ens hur jag ska börja eller om jag orkar med de. Just nu så håller jag på med en beställning. Jag hoppas att de blir färdig innan värmen kommer. :) ...

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards