Mias liv och funderingar

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Svar på en bloggkommentar.

Av Mia - 5 maj 2011 23:12

Anonym

Onsdag 4 maj 21:21

Vad skönt att det gick bra med läraren:-) Några tips som du kan dela med dig av till oss som inte haft besök;-)?kram


Jag ska försöka att ge något tips. Men jag vet ju bara utifrån vad Annika tycker eller snackade om. :)

man kan strunta i om man tyckte att själva aktiviteten gick åt skogen. (Det gjorde det för mig) Utan man ska fundera ut varför det gick åt skogen och vad man kan tänka på till nästa gång. I mitt fall berodde detta på att jag aldrig satt och funderade på  om barnen fungerade i den lilla grupp som jag hade satt dom i. sen berodde de på att jag aldrig tänkte på att dagen före (hade då samma aktivitet men med andra barn.) så gick det mycket bättre och det var för att jag omedvetet på började aktiviten före innan vad jag tänkte på.


Alltså jag tänkte att jag påbörjade aktiviteten när vi satte oss vid bordet, men omedvetet så hade jag startat innan med att prata med dom och det hade jag inte gjort denna dag. Sedan så var det bra att det inte gick så bra för då fick jag fundera på varför det gick åt skogen. Det är ju lättare att säga varför de inte gick bra än att säga att det gick bra.

Så visst kommer man att vara nervös, men tänk på att det är bättre att försöka och misslyckats än att aldrig ha testat. (Min LUF säger de nästan dagligen till mig. =))

Så tänk på hur du kan förbättra dig till nästa gång, men även sådana småsaker som gick bra under aktiviteten och formulera dig varför du tyckte att de gick bra.


Så de enda tipset jag egentligen kan ge är att ställa dig frågan VARFÖR hela tiden och var med barnen. Bry inte er om den besökande läraren. jag tyckte att de kändes lite jobbigt att ha henne och dessutom när de gick åt skogen, men efter jag ahde pratat med henne samtidigt som min LUFare var med så kändes det mycket bättre.


Tänkt inte på att det är ngt negatift att den besökande läraren är där. Den är där för att hjälpa dig i din ledarroll och tänk på att läraryrket är förenderligt. Man ska kunna förändra sig och man är aldrig färdig utan man lär sig under hela yrkestiden.


Nu hoppas jag "Anonym" att detta var ungefär vad du hade tänkt dig. Kommentera gärna detta inlägg så jag vet eller om det är något mer du skulle veta.

 
 
nordic-tv

nordic-tv

16 november 2011 09:57

Jag hittade en ny webbplats kan titta på gratis filmer Sverige http://www.nordic-tv.com

http://nordic-tv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Fredag 19 april 15:41

Ett par strumpor färdiga

Av Mia - 9 mars 2023 21:58


Pannband + handledsvärmare/torgvantar färdiga och redan påbörjat ett nytt par. ...

Av Mia - 5 mars 2023 18:15


Detta med att montera/sy ihop saker... Inte min starka sida.. ...

Av Mia - 3 mars 2023 23:11


Säger bara stort suck. Min dotter vill ha en sak och jag trodde de skulle vara lätt att hitta ett mönster på de. Nope finns inte en enda som jag kan hitta. Hittade dock ett annat virkmönster som jag kan använda del utav för att göra saken. Dock är de...

Av Mia - 21 februari 2023 21:26


Det har hänt så mycket i mitt liv senaste veckorna så jag vet inte ens hur jag ska börja eller om jag orkar med de. Just nu så håller jag på med en beställning. Jag hoppas att de blir färdig innan värmen kommer. :) ...

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards