Mias liv och funderingar

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Skattjakten på VFUn

Av Mia - 20 maj 2011 23:06

Skattjakten på VFUn blev en stor succé. barnen älskade idén att få gå ut på skattjakt.

Först så började de med att vi målade dom och att de fick klä ut sig. (vissa var utklädda när de kom) Barnen hade gjort sedan innan en hatt, en kikare och en ögonlapp. (Fast de behövde inte använda dessa om de inte ville) Vi målade de barnen som ville ha en ögonlapp.


Sen så hade jag gjort vänskapsarmband till varje barn så att de fick en piratkompis att hålla reda på under skattjakten. Så jag har gjort 2 identiska armband så barnen fick dra ett band innan de letade upp sin kompis. Så här sina var banden ^^   Sen så kom handdockorna fram och de presenterade lite smått vad de hade gjort och pratade med barnen. De fick sjunga Sjörövar Fabbe innan de blev uppdelade i två grupper. (För att alla skulle få chansen att se skattkartan.) Jag har ritat två skattkartor och sen fick de gissa vart skatten var innan vi gick i samlad trupp till skatten. Sen gick vi tillbaka dit vi hade samlats med skattkartorna.


Men sen var de ett problem ju. Skattkistan var låst och vi hade ingen nyckel, men som tur var så var det en magiskt hänglås som öppnade sig om alla barnen gjorde en uppgift. Tex samla 10 stenar, 9 löv o.s.v.  Det var piratkompisarna som skulle lösa uppgiften tillsammans. Men den roligaste uppgiften fick vi pedagoger, tyckte barnen iaf.

Det var att vi skulle tillsammans gå runt en rabatt med ett ben ihopknutet tillsammans med kompisen. Vi var alltså trebent. :) De hade barnen roligt åt och pedagogerna med för den delen.. Hehe.. Och DÅ öppnade sig skattkistan.


Och detta var skatten som jag hade bakat:


    2 piratskorpor. (http://crazymia.bloggplatsen.se/2011/05/14/5357064-piratskorpor/)

1 chockladboll (http://crazymia.bloggplatsen.se/2011/05/14/5357083-chockladbollar/)

och en guldpeng som jag hade köpt i butiken.


Sen hade jag gjort dessa påsar till barnen MED deras namn på så att ingen skulle bli utan eller att det skulle bli bråk.


Pedagogerna berömde att vi hade lagt ned så mycket arbete med denna dag och visst kände man sig helt slut efteråt, men att se barnens glädje smittade av sig och jag tror inte att man slutade att le under hela dagen :P


Och till sist så lägger jag in 2 bilder på mig och Thessan så som vi såg ut under skattjakten:

Jag:

  Thessan:  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Fredag 19 april 15:41

Ett par strumpor färdiga

Av Mia - 9 mars 2023 21:58


Pannband + handledsvärmare/torgvantar färdiga och redan påbörjat ett nytt par. ...

Av Mia - 5 mars 2023 18:15


Detta med att montera/sy ihop saker... Inte min starka sida.. ...

Av Mia - 3 mars 2023 23:11


Säger bara stort suck. Min dotter vill ha en sak och jag trodde de skulle vara lätt att hitta ett mönster på de. Nope finns inte en enda som jag kan hitta. Hittade dock ett annat virkmönster som jag kan använda del utav för att göra saken. Dock är de...

Av Mia - 21 februari 2023 21:26


Det har hänt så mycket i mitt liv senaste veckorna så jag vet inte ens hur jag ska börja eller om jag orkar med de. Just nu så håller jag på med en beställning. Jag hoppas att de blir färdig innan värmen kommer. :) ...

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards