Mias liv och funderingar

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Dag 21 – Ett annat ögonblick.

Av Mia - 21 oktober 2011 22:30

 Dag 21 – Ett annat ögonblick.


Nu kommer jag inte ihåg om jag har delat med detta ögonblick i mitt liv, men jag tar det igen i så fall. Denna händelse får mig alltid att skratta. (så ursäkta mig om jag kanske överdriver lite.)


Det började med att jag, ikka och Emma skulle ut och rida. Jag red Bonita, Ikka har ja för mig red Corona och Emma red Chiclay. Då vi hade en häst över i stallet, unghäst som inte kunde lämnas kvar själv så plockade jag med henne som handhäst i longeringlina.


Hela turen gick bra och man satt och flabbade som man brukar göra när man är ung och inte har några bekymmer.. (Ja nu kanske ja överdriver lite eftersom detta kunde kanske hända när ja var kanske 16-17 år? Ja är osäker och vågar inte räkna efter heller)


Sen så kom vi till ett ställe där några brukar åka motorkross eller något liknande. Det hade iaf regnar och de var en stor pöl med vatten i en av dessa svackor. Jag trodde först att det var en stor pöl med vatten som max var 20 cm djup.


Min häst som är ganska kinig med att gå ned i vatten ville jag skulle vänja sig vid detta då de inte är kul med en häst som travar och sen kastar sig åt sidan för att den inte vill bli blöt om hovarna.. :) Ja bonita var en riktig primadonna.. hehe..Ja jag ska komma till saken. Kortfattar lite. Vi hade fått ned alla hästar (vid olika tillfällen) i vattnet då jag testar att trava lite i vattnet för att styrka upp hennes ben och de fungerar.


Jag har fortfarande Diana unghästen som handhäst och de enda problemet med henne var att hon ville lägga sig i vattnet. :) Det var inga som helst problem att trava genom vattnet till sista gången som jag skulle göra det.

Jag bestämde mig för att jag skulle trava över och sen vända för att trava över igen och efter detta så fick det räcka.


Men DÅ.. kom den en liten pinne flytandes i vattnet. Kanske lika bred som en enkrona eller något och kanske typ 1- 1 ½ m lång. Min häst får då för sig att hon ska hoppa över denna pinne. Vid är vid detta tillfälle i den djupaste delen av vattnet som nästan gick upp till magen på hästarna.

Bonita hoppar, men p.g.a vattnet så får hon inte upp benen tillräckligt snabbt utan hon fastnar på något sätt i grenen eller traslar in frambenen kanske jag ska säga. Så vi dyker rakt ned i vattenpölen pch då känner jag ett ryck framåt och vi kastas framåt upp på torra land.

Diana var ju fortfarande brevid mig som handhäst och när vi dök blev hon lite rädd och hoppade ut ur pölen. Jag hade som tur var surrat fast linan runt hornet på sadeln. (Westernsadel) och detta medförde att hon "drog upp" mig och bonita ur pölen.


Ikka och Emma skrattade och de kan ja säga att de gjorde jag med. Eftersom jag bockade kan man säga när vi dök på ena sidan av bonita. Så när vi väl kom upp igen så var jag blöt ifrånn midjan och nedåt plus ifrån bröstet och uppåt. Jag hade alltså en torr fläck mitt på kroppen.


Jag är inte bra på att beskriva saker men ni får ha detta tillgodo. :)och bilder på Bonita. ♥

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Fredag 19 april 15:41

Ett par strumpor färdiga

Av Mia - 9 mars 2023 21:58


Pannband + handledsvärmare/torgvantar färdiga och redan påbörjat ett nytt par. ...

Av Mia - 5 mars 2023 18:15


Detta med att montera/sy ihop saker... Inte min starka sida.. ...

Av Mia - 3 mars 2023 23:11


Säger bara stort suck. Min dotter vill ha en sak och jag trodde de skulle vara lätt att hitta ett mönster på de. Nope finns inte en enda som jag kan hitta. Hittade dock ett annat virkmönster som jag kan använda del utav för att göra saken. Dock är de...

Av Mia - 21 februari 2023 21:26


Det har hänt så mycket i mitt liv senaste veckorna så jag vet inte ens hur jag ska börja eller om jag orkar med de. Just nu så håller jag på med en beställning. Jag hoppas att de blir färdig innan värmen kommer. :) ...

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards