Mias liv och funderingar

Alla inlägg under maj 2012

Av Mia - 31 maj 2012 20:59

Smulan är nu hemma :D:D:D:D

Är så glad, nu mys med henne hela kvällen :D


     

Av Mia - 30 maj 2012 23:00

Snacka om vilken dag detta har varit och tyvärr så är den inte slut än. *suck*


Avskrivet ifrån FB (då jag inte pallar att skriva om det igen)


Vad trött jag blir på vissa j*vla människor. Kom senare än vanligt ned till tvättstugan. (Tvättiden börjar 17:00 och jag kom väll ned vid 17:35 tiden) och då är FORTFARANDE tvättmaskinerna igång ifrån föregående tvättare och det är ca 40 min kvar!!!! Samt torktumlaren, men den säger ja inget om eftersom jag kom sent och det är ju bara att kasta ut. Jag stannade iaf den ena maskinen och slängde ut tvätten i en av tvättkorgarna och fick först ställa mig och rengöra skiten sen så hann jag precis stoppa in kläder och sätta igång maskinen så kom föregående tvättare. Jag sade bara lungt att hon nu fick ta sina saker ur tvättrummet eftersom jag ska tvätta men att torkrummet kunde hon använda hur länge hon ville eftersom ja själv inte använder det p.g.a stölder som skett. Vad fick jag till svar???? Jo *Mig inte svenska så mycket. Jag många barn. behöver tvätta. Snälla. Förlåt.* Ja svarade bara att tyvärr jag måste tvätta så då fick hon snällt stänga av den andra tvättmaskinen och vad händer DÅ?!?!?! Jo den j*veln har sönder maskinen på något konstigt vänster så de gick inte att få upp luckan. När jag inte får upp den så blir hon arg på MIG och beskyller mig för att nu kan hon inte få tvätten. (Då helt plötsligt kunde hon väldigt bra svenska.) Så jag skulle få ordna med allt. Efter ett tag så får ja upp luckan och drar ut hennes tvätt som är extremt blöt och äcklig. (hon hade då försvunnit) och slänger ut skiten i korridoren. Men maskinen är fortfarande trasig och går inte att använda. Den bara blinkar och halva maskinen är fylld med svart vatten och stinker. Nä aldrig att ja tänker använda den! *lite smått frustrerad just nu*



Därefter så diskade jag, dammsög golvet, rengjorde ugn, galler, diskbänk men först torkade disken, rengjorde ytor i köket och sen så tvättade jag golvet enbart för att bli av med mina aggriationer. :P Och det fungerade..


Sen så tänkte jag att jag skulle sitta och titta på CM (Criminal Minds, för er som inte vet de ;)) men vad tror ni då händer??? JO alla j*vla kanaler försvinner och jag får inte tillbaka dom igen. Gah!!!! Allt det står när jag söker är "Ingen station funnen. Var vänlig sätt i antennen." Men jag har ju inte gjort något!!! Suck funderar på att strunta i allt nu och lägga mig istället. :/ låter som den vettigaste idén jag haft under hela dagen.. 


XOXO

Av Mia - 28 maj 2012 23:54

Varför klagar man så j*vla mycket egentligen? Nu kommer jag med klychan igen.... Det finns dom som har det värre. Jag är lyckligt lottad som har en underbar dotter, gudomliga vänner som ställer upp när jag behöver det, familj som jag kan gråta ut hos, tak över huvudet, en tjatig sambo (Lite på skämt menar katten), en säng att sova i, kläder att ha på kroppen, skor till fötterna o.s.v Men varför ska man ändå klaga? Håller på att läsa en jätterolig bok. Recention så fort den är utläst. *lovar* och den sätter griller i huvudet. eller ska jag säga att den gör så man tänker efter hur det egentligen är. Det är en skollitteratur, men ingen direkt som vi ska ha. Men hittade den och fann den intressant så here I am :P


Idag så har det varit plugg och snack, lite plugg, lite "bråk" (pallade inte plugga), snack, såg ut som man pluggade, snack, rökepaus, gav upp i pluggandet och gav sig ut istället i det fina vädret. Samt lite mer städning :P

Av Mia - 28 maj 2012 07:00

Idag så fyller Ronjas Farfar Börje år. Så ett STORT grattis till honom :) 

Har tyvärr ingen bild på honom. :/


 

Av Mia - 26 maj 2012 20:30

Idag har jag varit på hästtävlingar. Öh, vet inte exakt vad den speciella tävlingen hette. *eller totalt hjärnsläpp nu* Men det var med häst och vagn iaf. ;) Tyvärr så fick jag inte en enda bild ifrån detta evenemang, men lånar den bilden som Ronjas faster lagt upp. Eftersom det var med henne som jag var med. Jo jag ställde upp som funktionär och det var roligt. :) Solbränd blev jag med. :)

Det fanns allt ifrån schettis till stor häst. Helt underbart att se. och ifrån unga killar/tjejer till pensionärer. Finns det någon annan sport där man kan se de???

 


Sen följde jag med Cecilia hem och badade i pool och sen till stallet igen, men tyvärr så ville inte hennes häst snosa lite med mig utan var mest intresserad av att äta gräs. Istället så blev de lite kofösing. hahah :P

Av Mia - 25 maj 2012 21:15

Imorgon i Påarp så anordnas det ett loppis. Du åkter ifrån Ica mot Välluv så står det en skylt vid Jordgubbsgatan fast lite längre bort att det är loppis där mellan 11- 15. (Jag TROR att det var den tiden iaf. men kan ha fel.)


Och jag var där idag med Sandra och lämnade en skylt till hennes mamma och då fick jag syn på denna sak som jag köpte och var tvungen att fråga om jag inte kunde köpa den då och på så sätt slapp åka tillbaka dit imorgon och det fick jag.. Vad köpte jag då??


Titta själva. ;)


En stor salladsskål med tillhörade bestick. 4 skålar och 5 stycken lådor med lock. (Går ej att värma i micron) Men helt perfekta om jag och Ronja ska på utflykt. Då är ju dessa perfekta att ha med sig sallad eller dylikt och de är så söta. :D


     



   

Ovan: Närbild på salladsbesticken.


Nedan: Bara en närbild på mönstret.


Av Mia - 25 maj 2012 00:14

 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards