Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Mia - 22 mars 2012 21:12

Nu har jag hittat  2 saker som jag ska spara ihop till mina katter.


Denna för att jag vill att mina katter ska alltid ha tillgång till rent vatten samt att den rensar ju vattnet under tiden och det är perfekt eftersom att min ena katt alltid badar tassarna i skålen och den andra klagar alltid.

Så denna står högt på listan


EDIT: Fick en kommentar om att denna produkt inte var så bra utan denna var bättre på denna sida: http://animail.se/vattenfontan-pet-mate.html och den designen tyckte jag med om. Enda jag inte tyckte om var att det "bara" var 2 liters..


Bilden är lånad ifrån http://www.supercat.se

 


  Sen så behöver ja en ny klätterställning då mina katter snart har klöst sönder sig och varför inte slå två flugor i en smäll? Denna kan jag ju ställa in i vardagsrummet då jag ska ja lila som färg där inne och då är de ju en möbel i min smak. Så synd att den är så dyr, men de går nog. :D


bild lånad ifrån http://www.supercat.se

Av Mia - 22 mars 2012 19:18

Ja så orkar ni inte att höra mina klagomål så är de dags för er att sluta läs nu för detta inlägg ska bara jag få vräka ut mig en massa saker..


Alltså hur tänker dom??? Hur ska man kunna klara sig egentligen när man pluggar??? Jag fattar inte de och jag fattar egentligen hur jag har klarat mig hittills. De är helt otroligt. För att förtydliga för er som inte vet så får man bara 8 920kr i månaden utav csn att leva för. Ja de kanske är mycket pengar men med tanke på att jag enbart har en hyra på 5 063 kr och sen måste jag ha ett tåg kort som kostar 805 kr i månaden. (+ en massa andra räkningar som tillkommer när man ska kunna leva.)


Så jag har 5 868 kr redan här och 8 920 kr i "lön" och då har jag 3052 kr kvar att leva för. I dessa ca 3 tusen ska nät, underhållsbidrag, fack, el, mat och hygienartiklar samt kläder, skor ingå. Och hur ska man få detta att gå ihop?? Jag vet inte hur jag har lyckats. Sen till råga på allt så röker jag.. hmm.. Hur har jag lyckats?? Jag vet inte... Jag vet om att jag kan ha mer pengar över om jag slutar att röka, men tro mig att jag har försökt att sluta men de fungerar inte för mig.. *suck*

Plus att denna månad så ska jag även åka till värmland och tillbaka för att fixa en massa saker som jag är tvungen. Hmm... Ja hur ska man göra ??


Nu gäller det att vända trenden (= mitt humör) för att få detta att gå ihop igen. Det ska gå på något sätt. :D


Jag fick ju en jättesnygg soffa igår som faktiskt är uppe och färdig för att användas och den är skön att sitta i med. Helt perfekt. Men för att klaga på något så har jag blåsa samt sår i höger handen, det fick jag när jag plockade ihop soffan samt att jag fick 7 naglar förstörda igår. Idag har jag bara en nagel kvar. Men men.. De var väntat iaf. Att de skulle lossna, med tanke på att jag satte fast dem i söndags och så här länge brukar de inte hålla för mig. Jag funderar dock på att sätta fast nya imorgon. (Fast de är av sämre kvalite så de lär nog kanske hålla helgen.) Men då blir jag fin iaf när Ronja kommer :D


Nä orkar faktiskt inte klaga mer så nu lägger jag ned för att titta på The Big bang theory istället.

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards