Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Mia - 1 augusti 2012 22:56

Har gått och funderat som vanligt.... hehehe.. denna gång är detta med konflikter och dylikt... Varför är de så svårt att ta konflikter i verkligheten? jag har svårt att ta konflikter med vissa personer i verkligheten. Lite lättare går det att ta det per telefon men enklast så är det på sms. och det är ju sjukt.. ändå på något sätt... Jag menar ju vad jag säger.. Men ändå så känns det svårt att ta det öga mot öga med personen..


Är det för att man har känslor eller något för just den personen eller för att man inte vill se reaktionen eller helt enkelt att på sms så kan man fundera lite innan man skriver. För oftast så blir det ju fel när jag har en diskussion IRL så att säga.. Så för mig så blir de enklast att ta det skriftligt.. fast de oftast blir fel formulerat då med...  


Om jag inte känner mig helt bekväm med personen i fråga så håller jag oftast tyst. men i mitt huvud så går min hjärna på hög varv... vad ska jag säga? vad ska vi prata om? hur ska jag formulera mig så att det inte blir fel?? Ska jag säga något?? Vad?? Hmm.. det känns mesigt.. dumt.. korkad att prata om det här.. Vad ska jag säga istället?? Äh de låter ännu dummare.... Detta? Nja nej.. personen i fråga tycker inte om detta?? Åh vad jag måste kolla på nyheterna mer så jag har ngt att prata om... VAD SKA JAG SÄGA???? GAH!!! *PAAAAANNNNNIIIIIIKKKKKKK*

Ungefär så känns det i mitt huvud ibland.. Och sen så känns det pinsamt att hålla käften oxå.. Dessa dilemman vad ska man göra??    


Sen så kommer man hem och DÅ kommer man på en massa saker.. varför sa jag inte så här.. Varför svarade jag inte så här istället. De var ju mycket roligare.. hahha.. och så känner man sig dum och korkad...  


Men åh andra sidan... Så är JAG helt enkelt JAG. Med alla fel och brister som jag har.. Så kan inte personerna i fråga "ta mig som jag är" så behöver jag inte umgås med dessa då. Så enkelt och "bekvämt"    (hahaha, älskar bara den smilisen) 



Sen så kan det vara helt tvärtom. Vissa personer så kan man verkligen prata om ALLT! Man kan umgås en hel dag 7 dagar i veckan, men sen så kommer man hem och då MÅSTE man bara sms den personen eller skriva till den på FB eftersom man "glömde" något som man just BARA var tvungen att säga. Hur konstigt är inte detta? Är det personkemin som stämmer in helt och hållet? Som gör att man bara kan snacka på? Vad är det som gör att man kan prata om allt mellan himmel och jord med vissa och andra så nästan stammar man fram orden och känner sig korkad och dum i efterhand (OCH under tiden oxå ibland)?


Har ni med den känslan ibland? eller har ni haft samma tanke gångar som jag har just nu? Har ni någongång funderat varför detta är så? Ursch.. Nä nu överanalyserar jag allt igen ;) 


XOXO

Av Mia - 1 augusti 2012 18:01

Detta är vad vi har ätit idag ;) 


Färrsk potatis, med kotlett och gräddsås och majs. Gräddsåsen och majsen var Ronjas eget val ;)

Hon åt färskpotatis med skal. 


Min tallrik:

 



Ronjas tallrik:


 



Av Mia - 1 augusti 2012 10:15

Jag följer rätt många bloggar just nu och jag tänkte att jag skulle skriva vilka det var. Ni är kanske nyfikna på de ;)


Linnea: http://linnislicious.wordpress.com/

En tjej som jag lärde känna på Visingsö när jag körde remmalag år 2006. Sjukt roligt att kunna följa hennes liv genom bloggen med tanke på att vi bor inte så nära varandra och jag vet om att jag är extremt dålig på att höra av mig. ;) 


Ikka: http://angelika.bloggagratis.se/

Brorsans sambo. Kul att läsa, FAST hon uppdaterar inte så ofta. (Roligt att retas med henne för det) 


Antonia: http://antoniasjolin.blogg.se/

En tjej som jag lärt känna genom skolan. Roliga och knäppa inlägg. Man skrattar varenda gång. ;) Läsvärd


Kristina Warg: http://kristinawarg.se/

En tjej som tar ridning och tävling och sina hästar på fullt allvar. Varvar sina inlägg med bilder på sina hästar och funteringar och tankar hon har. Jag håller fullstänigt med henne i det hon skriver. 


Johanna Grant: http://johannagrant.se/

Ännu en tjej vars blogg jag har halkat in på. Hon skriver om sina två hästar och sina framtidsmål med dessa är. Tyvärr så har hennes liv det senaste året (året och halft) varit kantat med motgångar mest, men nu verkar det att ljusna. Hon skriver inspirerande och man "fastnar" lätt inne hos henne om man är hästtokig ;) 


Linnea Granström: http://linneagranstrom.vimedbarn.se/

En tjej som blev mamma som 17 åring och är helt galen i skor. ;) Bloggar om sitt liv. Hon har en egen häst med som hon rider ibland (som hon visar på bloggen iaf) Hon tar sjukt fina bilder. Det är verkligen sevärda bilder att titta på.


Lisa Mattson: http://lisashast.blogg.se/

Har inga ord för dig snäckan ;) Driver eget företag (inom häst naturligtvis) och man får nu följa starten på hennes och hennes häst Dundees resa mot toppen. :) 


Vättern runt till häst:http://vatternrunttillhast.bloggplatsen.se/

Elin (min gamla chef på Öa) samt Linneas blogg om deras kommande resa runt Vättern till häst. Resan är inte startad än utan mest nu skrivs om det vilka de är vilka hästar som ska ridas, samt deras sponsorer. Tycker att detta ska bli extremt skoj att läsa när deras resa väl börjar..

Citat ifrån sidan: "

Tilltänkt tid för ritten är 19 september 2012 och cirka 2 veckor framåt, lite beroende
av väder och vind samt självklart hästarnas välbefinnande.

Vi startar i Gränna den 19 september och vi kommer sedan att rida ner mot Jönköping och det varvet
runt. Vi kommer att ha bil och transport som följer oss längs med vägen."

 

Alexandra: http://xelaaa.blogg.se/

Helt galen tjej som verkligen lever det liv hon vill. Hon har eget försäljningstall medans hon läser till att bli hovslagare. Hon får ibland knäppa idéer som att hon skulle springa ett lopp i Göteborg, sagt och gjort så drog hon på sig kläderna och sprang upp till Göteborg, sprang loppet och sen sprang hem igen.. GAAAALLLLENN!!! Hon bor i Klippans kommun. Det enda jag inte gillar med henne är att på varenda ridbild hon lägger upp så har hon ingen hjälm. Eller ja några bilder kanske hon har det på.. Men roligt att läsa om hennes äventyr och vilka hästar hon får in. :)

 

Tyra´s hästblogg: http://darios.se/ & hennes vanliga blogg: http://www.tyras.se/

Hon som är grundaren till Style By Tyra har skaffat en hästblogg och det är sjukt roligt att läsa alla kommentarer hon får och det är verkligen full fart på henne hela tiden. (Ja om hon inte ligger sjuk det vill säga.) Sen måste jag ju bara följa hennes vanliga blogg med och jag fattar inte hur hon hinner med att skriva alla inlägg. När sover hon egentligen? 

 

Tessan: http://www.uthyrningshastar.n.nu/

Just nu hittar jag inte hennes blogg. ;) Jag har ju bloglovin och där visas ju inte bloggadressen. Dåligt tycker jag. Men detta är en hemsida som hon har gjort och hon tar sjukt fina bilder. Tessan lärde jag känna när jag jobbade på Öa.

 

Så där. Detta var några utav de bloggar som jag följer. orkar inte dra upp alla märkte jag ;) 



Av Mia - 1 augusti 2012 00:12

Jag möttes ju utav en sjuk ökning av statestiken när jag loggade in.. bilden som jag visade då:


 


Jag hade då 156 stycken unika besökare, men jag var nyfiken nu. Haha jag är alltid nyfiken ;) och då möttes jag av detta:

 


414 besökare??!?!?! vart kommer alla ifrån? Jag har ju direkt inte skrivit några intressanta inlägg idag (läs igår) som kunde ha bidragit till denna ökning. Så va?! Är de ngn som har länkat mig eller vad händer?? 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards