Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Mia - 31 augusti 2012 20:53

En blogg som jag följer. Klicka gärna in på den: http://kristinawarg.se/


Av Mia - 31 augusti 2012 19:00

Idag har jag varit mycket duktig och det tack vare min underbara Sassa!!! Hon kikade mig i aslet upp ur sängen och fick igång mig, men typ 2 kannor kaffe visserligen men ändå ;) 


Idag har jag

  • rensat gardeoroben (så jag kommer in där..)
  • Avmaskat katterna (så jag är typ sönderriven för de var inte uppskattat)
  • rensat öronen på alla katter 
  • Plockat iordning här hemma så de börjar se ut som ett hem
  • rensat kattlådan och plockat bort kattungelådan eftersom kattungarna går numera i den stora kattlådan.
  • Diskat
  • rensat ut lite mera i mina kökslådor
  • sålt Ronjas princessklänningar
  • blockat Ikkas väska. har bara axelbandet kvar sen så ska allt fästas. :)
  • Fortsatt med det nya virkprojektet så att det snart är färdigt! (bild samt info kommer sen när de som ska ha de har fått det. :) )
  • Betalat räkningar. (ett nödvändigt ont)
  • Skulle damsuga med men pågrund av att dammsugarpåsen är full så fick jag sopa av det värsta.
  • Duschat. ;) 
  • Byt sänglakan och bäddat :D

Sen så har jag väl gjort något mer men detta är iaf dagen i stora drag och dagen är inte slut ännu och nu ska jag fortsätta att virka en liten stund eftersom jag känner att det är jag värd :D

Av Mia - 31 augusti 2012 11:00

Nu kommer äntligen receptet på Chockladcolan som jag gjorde för ett tag sen. Kan säga att de uppskattades av alla som åt det ;)


Bild i boken "Rutiga kokboken" där jag hämtade receptet:



tid: 30 min


Margarin        50 gr

socker            2 dl

ljus sirap        1 dl

kakao             3-4 msk



  • Blanda ingredienserna i en kastrull. Sikta i kakaopulvret om det är klimpigt.
  • Koka upp smeten i en kastrull. Sänk värmen och koka kolasmeten i 5-7 min. Rör inte i smeten under kokningen.
  • Häll upp smeten i en liten oljad långpanna ca 13 X 18 cm. Låt smeten stelna t ex i svalskåpet.
  • Skär kolan i bitar med en lätt oljad vass kniv. Linda in bitarna i smörgåspapper eller plastfolie.


Underbart gott blev det. :D och visst brände jag botten lite på kastrullen men efter den hade stått i x antal timmar med vatten så lossnade det brända direkt. :D Dock gjorde jag 3 X satsen eftersom jag hade en liiiite större plåt samt att jag delade bitarna i mindre delar än vad de visade på bilden. och de räckte för mig dessa småbitar..


En bild på en redan delad bit:


 


Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards