Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Mia - 11 augusti 2012 16:00

Grattis Johannes på födelsedagen!

(bild lånad ifrån FB)


 

Av Mia - 11 augusti 2012 07:45

*tidsinställt inlägg*


När detta kommer att komma upp på min blogg så kommer jag att vara i Värmland och troligtvis ha fullt upp. Jag fattar det inte.. Jag kan fortfarande inte fatta det, men jag lär nog fatta det när jag kommer upp. Här nere i skåne så kan man ändå skapa ett "avstånd" till allt. Det låter fel hur jag än skriver men de känns som det. Så overkligt just nu.. Hur kunde detta hända? Varför hände det? Det är ingen som egentligen vet säkert. Varför finns sjukdommar? Varför lever man i en mardröm just nu? Det KÄNNS som det just nu. Hur och när och vart ska man se ljuset på tunneln...


Som man fick lära sig på konfirmationen så sa dom att: - Gud ger människan inte mer än vad den klarar av....


Men vad händer om man inte klarar av det? Vad händer om man inte har kraft kvar att genomgå allt detta igen på så kort tid? Vissa människor verkar kunna segla genom livet utan problem, medan vissa får mer än nog..


Jag citerar en ifrån Facebook nu:

"Alltså jag vill bara ställa frågan hur livet kan vara så jävla orättvist mot vissa personer?!? Jag har ingen direkt kontakt med er längre, men en av er alla syskon har varit min klasskamrat och bästa vän i barndomen. Tidigare i år förlorade ni eran pappa och nu även eran mamma. Jag blir så arg, frustrerad och ledsen över denna orättvisa. Lider verkligen med er! KRAM till er alla."

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards