Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Mia - 7 augusti 2012 23:17

Jag tänkte att jag skulle ge Sj ytterligare en chans till. Alltså att jag skulle åka med dom. Sagt och gjort.

 Klev först på tåget i Bjuv för att ta mig en station till Åstorp och därefter ersättningsbuss till Hässleholm. (Skånetrafken) Ja detta var ju okej eftersom jag redan visste om detta samt att skånetrafiken hade lagt in ersättningstrafiken i sina ordinarie tågtabeller. De håller på att  fixa iordning rälsen eller ngt. Kom till Hässleholm och där fick jag invänta tåget som skulle ta mig vidare..


Kom helskinnad till Norrköping.: Ehh.. eller var de lidköping.. Skit samma.. pallar INTE hämta biljetten för att titta efter.. Bytte tåg där till ett nytt tåg som tog mig en station till Katrineholm och det var nu skiten började.. Fick först veta att mitt tåg var en halvtimma försenat.. Men de ropade ut så många avgångar hela tiden samt ändringar så de snurrade runt.. Gick iaf upp till den plattformen som mitt tåg skulle gå ifrån.. Såg att de stod mot Karlstad och det skulle ju mitt tåg göra ju så drog en lättnadens suck.. Tittade in med passagerarna lite. Roligt är det ibland för det märks så väl vilka som reser ofta och vilka som inte gör det.. Tittade emot skylten igen för att se avgångstiden för att se om den hade ändrat sig.. Och fick en smärre chock.. (Ja lite överdrivet men ändå ;)) Där stod det att tågen skulle avgå 20 över. Men mitt tågs ordinarie avgångstid var ju 34 och sist ropade de ju ut att det skulle gå 54.. Och de var inte en timma senare.. 

Tittade lite närmre och då insåg jag att det var ju inte DET tåget som jag skulle med. Detta tåget skulle ha avgått 11.23 och nu var klockan alltdå typ 20 över 1. Hmm.. Pratade med iaf kondutörerna ombord så jag skulle med detta tåg, fast de skulle ändå INTE stanna där jag skulle av.. Knäppt tänkte jag med jag sa ju de till dom och tänkte då att de får ju lösa de då på något sätt..

Jag fick då sitta i FÖRSTA KLASS och blev "uppassad" av två skitsnygga killar.. *mums* Dock vi dett senare tillfälle så visade de sig att den snyggaste utav dem var extremt självupptagen. Men titta och dregla kan man ju göra.. hehe..

Kom en station och där visade det sig att det skulle komma ersättningsbussar som hämtade upp oss.. Försenade de med. De hade sagt att bussarna skulle vara på plats kvart över och vi skulle få vänta 15 min. Vi fick snarare vänta 30 min i regn.. :/

Vi blev uppdelade iaf så två bussar gick direkt till Karlstad (Med de två snygga kontuktörerna) och en buss skulle gå via två mellanstationer  och den skulle jag med. Dock fick jag inte ögongodis att titta på. Men killen var sjukt effektiv och skaffade fram information och stod nästan hela tiden i telefon för att få fram busschauförernas nr för att se hur långt de hade kvar. Alltså innan bussarna kom och vi åkte ifrån Hallsberg.. Sen ganska försenad så landade jag i Kristinehamn iaf.


Sist jag åkte med Sj så var vi över 2 timmar försenade och denna gång försenade igen. Är de bara för mig de strular? Tycker inte SJ om mig eller? Nu vet jag inte om jag ska ta Swebus istället, men de har ju med krånglat. men de håller iaf ganska bra tidtabellen. :) 

Av Mia - 7 augusti 2012 20:00

Hart of Dixie börjar nu i kanal 5!


 

Av Mia - 7 augusti 2012 06:32

Nu är det bara 1½ timme kvar tills min resa till Värmland påbörjas och min klump i magen blir bara större och större. De känns som om jag som vanligt har glömt hälften och försöker att intala mig själv att jag struntar i det just nu. Försöker att få i mig frukost men tuggorna växer i munnen.. Jag är verkligen inte hungrig, samt att jag har aldrig kunnat njuta av frukosten så här tidigt.. :S *bläh*


Jag har suttit och knepat och knåpat ihop lite tidsinställda inlägg som kommer att komma upp här på bloggen de närmsta dagarna så ni behöver inte saknar mig. För jag lär nog ha mycket annat att göra där uppe än att sitta och skriva här. 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards