Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Mia - 2 augusti 2012 20:27

Idag så stod bakning på schemat. Fråga mig inte om de blev goda, för jag har inte orkat eller hunnit smaka på dem, men degen var iaf god tyckte Ronja (och jag med...  )


Matbröd som ska in i ugnen :) 


 


Totalt så här mycket bröd blev det. Dock de som jag fotade ovanför kastades då de råkade bli brända eftersom jag glömde bort dem i ugnen.. 

Gjorde dem i olika storlekar. Eller Ronja gjorde det måste jag ju säga.. Hon var ju jätteduktig!

 



Ronjas egna bullar. Hon fick göra dubbelsats med bullar och sen delade vi dem och gjorde ena med kanel och den andra med vanilj.. Ronja tyckte mest om vaniljen iaf   


 



Sen så här mycket blev det totalt. Ca 80 stycken bullar (+ de som vi gav till grannen) och bröden vet jag inte exakt hur många de blev, räknade inte dom samt att det var ju ingen idé med tanke på att de var så olika stora.

Ronja paxade iaf 10 stycken snäckor och 5 stycken matbröd som ska hem till hennes pappa och farmor och farfar. Sen så får man väl dommen hur gott (eller äckligt) de smakade ;)


 


Jag tog aldrig bild på enbart mina bullar eftersom jag glömde bort det.. Har stått i köket sedan klockan 11 i morse och vi var väl klara runt halv sex och har dessutom tvättat idag.. Så lite gör ju inget att man glömmer bort.. hehe.. Mest roligt att ni får se att jag kan baka ibland. ;) Men nu lär det väl dröja ett tag innan jag bakar igen ;) De är väl typ 5 år sedan sist. Om inte mer.. Okej då.. men jag bortser då ifrån Ronjas jordgubbsmuffins som hon och jag gjorde för ett tag sedan med tanke på att det var färdig sats och man behövde bara blanda i olja och vatten. Nu menar jag baka ifrån grunden och det var kul. hade gärna gjort de fler ggr OM jag hade ett större kök.


Tycker jag har blivit mer duktig i köket nu för tiden, kanske för att jag vågar att testa och misslyckats. Ja de har jag gjort. Fråga Ronja.. KOmmer inte ihåg just nu vad de var jag hade gjort. Men ÄCKLIGT var det.. 

Ronja: Mmmmmm, vad GOOTTTTT det är mamma!    (säger hon med en grimars så de såg ut som det var de äckligaste hon hade ätit. men hon försökte att äta men sen så sa hon att hon var mätt. Ist för att säga att de var äckligt. Goa unge. Jag lovar er att jag gjorde ny mat som vi åt sen      )




Av Mia - 2 augusti 2012 18:30

jag ställde frågan till Ikka  när jag var i Värmland: Om du var tvungen att välja vad skulle du välja? Att ha obegränsat med pengar (ekonomisk oberoende, kunna köpa vad man vill när man vill och aldrig behöva tänka på sin ekonomi) men att inte få lyssna på musik ELLER lyssna på musik och leva som man gör idag (eller knapert så att säga). Vad skulle ni välja? 

 

Jag vet helt ärligt inte vad jag skulle välja.. Vissa dagar så skulle jag välja pengarna och andra dagar så skulle jag välja musiken. För jag har märkt hur mycket man kan styra sitt humör med hjälp av musiken. Så fort man ska storstäda så sätter man på snabb härlig, glad musik som gör att man arbetar i takt typ.    Och vill man ha en lugn hemma kväll så sätter man på lugn musik som gör att man blir avslappnad och så vidare.. Är man ledsen eller arg så sätter man bara på sin favoritmusik och vips så är humöret på topp igen. Men åh andra sidan så pengar är alltid pengar.. Hur man vrider och vänder på det. Så ärligt så vet jag inte vad jag skulle välja om jag blir tvungen. 

Av Mia - 2 augusti 2012 12:45


Dagens garv ;) 



 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards