Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Mia - 5 augusti 2012 23:19

Jag sitter nu själv i min lägenhet. Sandra har precis åkt och en massa känslor bubblar upp... Känslorna blandas... Sorg, vantro, tomhet, chock...


Jag vill inte tro det. Jag kan inte tro det. Min mamma finns inte mer. Mamma som ALLTID fanns där för mig, finns inte mer. Hon har somnat in för alltid. Mamma som jag grälade med, men som ändå fanns där och som jag alltid kunde vända mig till. Jag har inga ord för hur mycket jag älskar dig mamma. Tack för alla stunder jag fick med dig och att himlen kallade tillbaka deras ängel i förtid. Du fick uppleva ett barnbarn, Ronja, som älskar sin mormor och du kommer att vara extremt saknad här på jorden. Jag vet om att du alltid kommer att finnas vid vår sida även fast vi inte kommer att kunna prata med dig längre. ♥♥♥


Jag saknar ord längre. Vi visste att detta skulle komma och försökte att förbereda sig, men chocken kom ändå som ett brev på posten. Chocken och vantron.. Kan knappt tro att det är sant att jag aldrig mer kommer att få krama dig, bråka med dig ;), eller bara veta att du alltid kommer att finnas ett telefonsamtal bort.


De enda som jag kan säga just nu är att jag är dig evig tacksam som fick ha dig som mamma. ♥ Du kommer alltid att vara älskad och saknad. ♥



R.I.P Mamma

 

Av Mia - 5 augusti 2012 17:45

Av Mia - 5 augusti 2012 16:50

Vad tyst och tomt det känns när   Ronja    har åkt.. Hon ska börja igen på förskolan imorgon efter sommaruppehållet och denna gång hade jag henne lite längre och vi hade roligt.. :( Inget kul alls att hon åker... Men får ju träffa henne snart igen.. Nu ska jag "ta igen" allt som jag inte har kunnat eller har hunnit med när hon har varit här.


Idag så ska jag fixa de resterande filmerna på kattungarna och kanske fixa nya bilder. Vi får se vad jag "orkar" hahha.. :) Imorgon så blir det att åka till Kristianstad.. *suck* men de är väl bra att "öva" sig innnan skolstart.. Vad ska jag göra då då? Ja de får ni veta imorgon.. Kanske.. Om ni är nyfikna.. Hehhee.. :P 


Håller på med filmerna nu till kattungarna och jag måste säga att jag får nog skaffa lite mer låtar till dessa filmer. Jag har typ bara 4 stycken eller något så ni får hålla tillgodo med dessa. Bättre iaf än att ni hör mig snacka hela tiden typ. Någon som vet föressten hur man får bort själva filmsnacket? Jag  har inte fattat de än, men jag hoppas iaf att låten är högre än mitt och Ronjas snack ;)

Av Mia - 5 augusti 2012 13:00

Dagens garv ;)


 

Av Mia - 5 augusti 2012 10:37

Har lånat detta inlägg ifrån: http://lisashast.blogg.se/2012/august/behandligen-av-topphastarna.html

Eftersom jag håller med henne till 110% och hade inte kunnat säga det bättre själv.


"Behandligen av topphästarna"

 

"Ska nu ge mig in i diskussionen som så många andra redan gjort, några av ryttarnas behandling av hästarna i gårdagens OS klass. Många gånger har man sett på små tävlingar ryttare som sätter sin häst så illa på hindret att den inte har något annat val än att stanna. Ryttaren blir arg på sina häst och slår den med spöt. Det är helt fel men ibland kan man förstå deras frustation och dom gör det mest för att dom blir ledsna och besvikna och tar ut det på hästen. Jag säger inte att det är ok men ibland förstårligt för att dom vet inte bättre. Men att se våra värdsstjärnor göra så. Dom om några borde veta att man inte gör så. Man sätter inte hästen i skiten och sedan blir arg på den för att den stannade. Man blir lättad för att hästen gjorde ett så smart val istället för att hoppa och krascha. Och sedan att kommentatorerna bara sitter helt tysta och ingenting säger om hur fel detta är. Vad ger det för budskap till de yngre och de oförstående tittarna, jo att det är ok att göra så.
 
Jag har läst i en hundbok att om en valp kissar inne ska man ta en tidning, rulla ihop den och slå. Inte på valpen såklart utan på sig själv för att man inte gick ut med den i tid. Det har jag gjort om till "ett ordspråk" som passar in på hästvärden. "Om hästen stannar för att du har satt den så fel på hindret att den inte hade något annat val ta då spöt och slå till hårt. Inte på hästen såklart utan på dig själv för att du var så klantig och satte din häst i en sådan situation."
 
Det sker så mycket i hästvärden som vi "vanliga" inte vet något om. Lotta pratade igår under OS sändningarna om vilket förtroende som finns mellan häst och ryttare för att kunna gå dessa klasser. Visst finns det de men i vissa fall tror jag det är så att hästen är mera rädd för ryttaren än hindret så den vågar inget annat än att hoppa. Jag var på tävling utomlands när jag jobbade som hästskötare och såg en av våra absoluta värdsryttare var inne på banan och hoppade en 1.40 klass. Hästen stannade och ryttaren ramlade av. Hästen fångas in och hästskötaren går ut till framhoppningen med hästen och efter kommer ryttaren. Vår kära värdsryttare hoppar upp på hästen och rider den så hårt och ger den så oroligt mycket stryk att jag har aldrig sett något liknanade. Det fanns massor av ryttare, hästskötare och funktionärer som såg på och ingen säger något, inklusive jag själv. Alla bara fortsätter med det dom gjorde innan, ingen vågade något annat. Den stackars hästen var så otroligt rädd och stressad men bara tog emot allt stryk den fick för att hade den gjort något annat hade den fått ännu mera stryk. Nästa dag gick samma ekipage in på banan och hoppade felfritt, hästen vågade inget annat. En vän till mig har sett samma ryttare göra så en annan gång, med en sämre utgång. Hästen bröt benet och fick tas bort, och ryttaren bara gick därifrån.
 
Det värsta av allt är att all denna dåliga behandliga faktiskt fungerar. Det finns massor av genvägar att ta och dom används väl, både i Sverige och utomlands. Allt från "små" saker som att sparka hästen på kronranden innan den går in på banan för att den ska lyffta mera på benen till att på hemmaplan bakom stängda dörrar hoppa fasta hinder med spikar på. Jag tror att sådant sker i mycket mera utsträckning än vad vi vill tro.
 
Eller vad tror ni?"
Av Mia - 5 augusti 2012 10:35

 


Så fråga på nu då. Svarar på ALLA frågor ikväll :) 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards