Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Mia - 3 augusti 2012 23:30

Nu har jag ändrat dagens lite. Det kommer fortfarande att finnas en kategori som heter det. Men numera så finns det i vänsterspalten:


Dagens ordspråk "Om en blind leder en blind, så faller de båda i gropen."

Dagens gåta "På vilka ben finns inget kött?" Svaret finns under där i vänsterspalten ;)

Dagens raggningsreplik "Hej, jag heter [ditt namn]. Kom ihåg det, för de kommer du att skrika i natt."

Dagens citat "Jag vet vad jag flyr ifrån, men inte vad jag söker efter."


och dom kommer att uppdateras varje dag. Så kika in på det om ni inte har så mycket annat att göra vet jag ;) 

Ibland när jag finner ngn extremt rolig/bra så kommer även dessa att läggas upp  i ett inlägg så att jag kommer att ha dessa kvar :)

Av Mia - 3 augusti 2012 23:18

Haft sjukt mycket idag... skriver bara en liten del utav det eftersom jag orkar inte att skriva så mycket.. Ska sova snart...


Dagen började idag av att jag vaknade av ett illvrål i örat.. (Ronja) Det hade råkat skett en olycka i sängen och Ronja blev väl rädd eller ngt. Men iaf.. Upp duscha henne.. Bädda rent säng.. Fråga om Ronja var hungrig, men hon ville vänta lite tills hon vaknat så jag gick ut och tog nästa cigg och där väntade sig nästa illvrål... Sen skrik "SMMMUUUULLLLLLAAAANNNN" och till sista "MAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMAAAAAAAAAA". Rusade in och frågade vart hon var in i köket där hon var och grät... Det visade sig att Smulan hade tagit en bullpåse, dragit ned den på golvet och hade slitit sönder plastpåsen och sen ätit bullarna.. (En som gillade dom tydligen   ) Bara att börja städa typ. Bullsmulor överallt i köket...


Sen städning av hela lägenhet samt att Ronja ville bada så de fick hon. :) Hon "målade" en pall ute på balkongen och var överlycklig över detta. Sen så kom Sandra och vi fikade sen hjälpte hon mig med att säkra kattungeinhängnaden. Kattungarna är inte ens 1 månad gamla och redan utbrytningskungar typ. Sandra hann knappt lämna lägenheten så kom Thomas med familj. Lite mer fika samt att Ronja fick en lekkompis. (lekte med lera så de var bara att börja städa igen efter hon hade lagt sig)

Jag Thomas och Jeanette satt ute på balkongen och Thomas hade lagt en bit utav bullen på bordet och gissa vad som hände då?!??! Smulan sträckte upp sig och drog ned resterande av bullen och började att äta.    Och Sussie med. Öhh.. Det verkar ju som om de aldrig får mat på detta stället. (Ska bara säga då att de har fri tillgång på torrfoder samt att jag stödfodrar just nu med blötfoder med tanke på kattungarna) 


Så nu är jag färdig med alla måsten iaf. Bortsett ifrån disken, men de orkar jag inte just nu.. + att de är mest bara kaffemuggar och glas så de kan jag ta imorgon ist.. 


XOXO

Av Mia - 3 augusti 2012 23:00

Nu är Ronjas docköverkast/docktäcke färdigt. Har nu sytt fast alla ändar, samt fäst rosetterna överst. Dock vet jag inte om Ronja vill ha fler rosetter, men det märks imorgon då hon äntligen kan börja använda den. ;)


 


Närbild på rosetterna ;)


 


Sen så har jag börjat med en kudde i en teknik som heter krokning (om jag inte misstar mig totalt.) och den är nästan färdig den med. Fram och baksida är färdig och den är "ihopsydd", de enda som nu fattas är stoppning samt att sy igen det hålet ;)


 


Och nu vill föressten Ronja ha en tröja som är gjord i krokning ;) Hmm.. Undrar om man kan göra det.. Vi får väl se.. NU vet jag inte vad nästa projekt är. Men roligt var de iaf att testa på detta "mönster" samt lätt att läsa sig. (utgick ifrån 15 filmer på youtube hahaha)

Av Mia - 3 augusti 2012 17:00

Jag har en underbar vän (eller ja många har jag väl, men just nu så syftar jag på en speciell) som jag aldrig trodde i min vildaste fantasi att vi skulle bli så bra vänner, eller att vi ens skulle prata med varandra..


Nu pratar jag om min vän Thomas. Thomas som jag träffade genom jobbet på Crendo. Vi jobbade under samma företag men på två skiljda avdelningar.. Hur träffades vi då? Jo genom att Thomas tiggde cigg utav mig då vi träffades på morgonen.. (förlåt Jeanette) Jag trodde mest att det var att han hade glömt köpa cigg och att det hade tagit slut på morgonen och att han inte hade hunnit köpa. Så självklart så fick han en och vi stod och snackade under tiden vi rökte. (innan jobbetid alltså.) Ska avslöja att jag tyckte att han var SJUKT snygg oxå och såg att han inte hade en ring oxå. *mumma* tänkte jag då.. men jag frågade aldrig och oftast såg våra prattillfällen ut såhär.. Vi snackade på morgonen och han tiggde cigg. (Fick veta senare att han försökte sluta OCH han hade hållt upp i ett halvår innan. Hade jag vetat de så hade jag ju sagt NEJ!!!) 


Tills en dag som jag mötte han medan jag var ute på ett ställe och han var precis i närheten och fick se mig och tiggde cigg (haha som vanligt). han och en till bärde kylskåp och diverse tunga saker vid de tillfället. Och fråga mig inte hur vi kom in på det samtalet.. men jag berättade att jag kunde massera och han var välkommen hem till mig på en massagestund. + kaffe och cigg självklart.. Haha.. HÄR trodde jag att jag hade en chans.. Snacka om att jag blev totalt tillplattad när han sa att han skulle återkomma till mig ang det så fort han hade pratat med sin sambo om vilken dag som passade bäst. (I min hjärna då. VA?!?! Vad då sambo???) Men iaf det slutade med att han kom hem till mig på en ryggmassage. Och det var då jag fick se att han har ju visst ring men har den i ett halsband på grund av hans arbete och att han (troligtvis) inte vill tappa den.. DÅ fick jag andra chocken.. han hade ju med tre barn.. Så här fattade jag att de aldrig kunde bli något sådant mellan oss.. *SUCK* Men han tyckte att jag verkligen kunde massera och att det hjälpte han eftersom han hade inte lika ont i ryggen efteråt *STOLT MARIA* ;)


Men ÅH andra sidan så nu mycket mycket senare så inser jag att jag har vunnit en mycket bra och nära vän. och de är ju mest plus i kanten att han är kille och arbetar med det har gör. Snacka om att han har varit mycket hos mig och  hjälpt mig med lägenheten. Med de saker som jag fattar nada om. Samt att han kan verkligen få upp mitt humör när han är på det humöret.. Haha.. Är man lite nere så är man glad sen när han går... (Hmmm lät lite fel men låt mig förklara...) En gång så mådde jag skit och var arg på allt och alla och ville inte göra något och så vidare.. Men så kom Thomas och började att berätta en av sina tankar och funderingar.. Om hans affärsideer. Typ som att "kasta" in katter i en inhängad och komma tillbaka efter mycket om och men. (Då skulle det ju finnas jäääätttte många katter där inne) sen så skulle man sälja katterna med tanke på hur hög efterfrågan de är på vissa katter... Men först så skulle han klippa alla katter och använda pälsen (håren) till att sälja till IKEA för att de skulle kunna använda detta till att stoppa sina madrasser med.. Han tyckte detta lät som en bra idé. (Bara för att förtydliga så skulle han aldrig kunna genom föra detta, men skrev detta exempel på hur knäppa och roliga,, vissa, av hans idéer är.) Snacka om att han har fått mig att skratta vid ett X antal tillfällen då jag mest har velat gå och lägga mig för att världen är bara skit typ...


Visst tycker jag att han fortfarande är snygg. Men mer på det sättet som man tycker att en bror är. (eller något, svårt att förklara). hans humor och idéer är ju roliga och vi har haft många långa samtal med varandra över en kopp kaffe och/eller cigg (Numera så köper han sina egna iaf ;)) Samt att han har ställt upp som försöktkanin när jag har velat testa någon ny massage (ryggmassage) på honom.. Jag har även varit hemma hos honom och träffat hans sambo/fästmö Jeanette och tre helt underbara barn. Hans minsta dotter och Ronja har funnit varandra och iaf Ronja pratar ofta om henne och vill träffa henne. 

Så på 2 (tror det) år så har våran vänskap verkligen förändrats. Till det bättre. och det är verkligen skönt att kunna prata om ALLT med en kille utan att behöva bry sig om han tar illa vid sig, med tanke på att han har skinn på näsan och kan säga ifrån..

och för att tillägga en sak.. De är roligt att säga åt en kille att strippa/eller klä av sig.. OCH enbart mena tröjan, när man ska massera. Fast man kan ju alltid säga de med en glimt i ögat.. ;) Haha.. Roligt.. :D Och sist men inte minst så vill jag bara säga att jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan min bästa killkompis ;) Ibland är det som att prata med sig själv, med tanke på hur knäpp man är iblan doch han är exakt lika dan.. haha.. Underbart är det.. Men nu när jag har lärt känna honom och jag kan ärligt säga att oavett om han var singel eller inte så hade jag inte kunnat bli tillsammans med honom (även fast jag drömde om det ibörjan ;)) med tanke på att vi är såpass lika och han skulle aldrig palla med mig.. Haha.. Med alla frågor jag ställer till honom.. Hehehe ;) 


Så vill jag bara säga tillslut:


Tack för att du finns i mitt liv, Thomas!

Av Mia - 3 augusti 2012 13:00

Dagens garv! ;)



 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards