Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Mia - 19 augusti 2012 23:13

Vad är egentligen meningen med livet? Vad går livet ut på? Att skaffa sig så många materiella saker så man har mest  när man dör? Att ha få men underbara, nära vänner som ställer upp? Få barn? Vad är meningen egentligen? Tankarna snurrar som vanligt i huvudet på mig. Speciellt när jag är själv.. Fast nu är jag inte själv. Jag har Ronja i sovrummet. Jag måste ta mig igenom detta för hennes skull, Så jag får väl "bara" stänga av känslorna och hoppas att allt löser sig till det bästa. 


Den bästa låten just nu enligt mig ;) Kan verkligen inte sluta att lyssna på den..

Tydligen så går det inte att lägga in den.. Här är länken iaf: https://www.youtube.com/watch?v=BVxT_c5S5xg


Går på "tomgång" just nu och det känns som om att balansera på spetsen på en knivs egg. Så nära att falla, så nära att göra ett misstag och bli skärd itu. Men stänga av känslorna och bita ihop och försöka att få ihop vardagen samt skolan igen... För jag ska visa er båda; Mamma och Pappa, att jag kommer att klara av detta för er skull och för Ronjas skull. Jag måste vara stark att klara av det. Men just nu vill jag vara en liten flicka igen för att kunna krypa ihop i era knän för att bara få krama om er och säga hur mycket jag älskar er. 

men det finns ett liv efter det. Det tror jag på. Jag tror att man får välja mellan att vara en skyddsängel här nere på jorden eller att återfödas i ett nytt liv. 



Varför måste personer lägga sig i ens privatliv? Varför har vissa personer SÅÅÅÅ svårt med just den saken att jag är singel? Jag har valt det själv, och då får jag ta de kastet med. Jag är inte lätt att leva med, det vet jag. och därför har jag valt att leva själv. Visst finns det gånger man önskar att man hade en famn att krypa in i, eller någon som hjälpte en med de olika vardagssysslorna. MEN jag tror ingen skulle orka med mig i längden.

1: Mitt morgonhumör. (Till en viss gräns kan jag styra det. Fråga bara min dotter hur det är. Jag har bett henne om ursäkt flera gånger för att jag har snäst åt henne, fast det inte var meningen. Har bett henne att ta det lite lugnt tills jag har vaknat till lite. :) )

2: Mitt humör i allmänhet. Jag är krävande och mitt humär pendlar extremt.

3: Jag föredrar att sitta hemma framför tv:n, eller att virka/sticka eller ngt annat handarbete. Jag står för att jag tycker om det. Jag har blivit kallat för gamla kärring/tanten o.s.v Men det är min hobby. TAKE IT OR LEAVE IT! Framför att exempelvis gå ut på krogen. Kanske någongång skulle vara trevligt, Men inte flera ggr i månaden...


Sen det som är allra viktigast är att du fungerar ihop med Ronja. Funkar inte de. Så vet du vart dörren är.




Av Mia - 19 augusti 2012 14:26

Då var man på väg hem igen efter att ha varit i Kristinehamn i ca 2 veckor. Dessa två veckor har bestått utav sorg, glädje, tårar, skratt och en massa tankar som har snurrat. Känslorna har blandat sig o det är då som familjen har ställt upp o stöttat en o har funnits där.

Mammas begravning var fin o prästen gjorde allt så personligt. Tack alla för kondenserna eller vad det nu heter.... Mamma, du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och jag är säker på att det finns ett liv efter detta o att du kommer alltid att vaka över oss för att se att vi har det bra.
Jag lovar att jag ska göra både dig och pappa stolta. Jag ska klara av min utbildning och ja är ledsen över att ni inte kommer att vara där. Men jag vet om att ni kommer att se ner på mig den dagen och le.

Jag älskar er mamma o pappa!

Av Mia - 19 augusti 2012 07:00

 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards