Mias liv och funderingar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mia - 30 oktober 2012 09:28

Vart katten tog katten vägen?

Av Mia - 30 oktober 2012 09:22

Ibland är det skrämmande att se två eller flerbarns föräldrer... Att se de yngsta barnen ha extremt mycket kläder så de knappt kan gå och mamman med. Men sen så har det äldre barnet knappt kläder på sig. Det är en sak som jag aldrig kommer att förstå. Tänker inte föräldrar på de älsra barnet? O dessutom oknäppt jacka?! Sj så sitter man o fryser...

Av Mia - 23 oktober 2012 19:00

Av Mia - 22 oktober 2012 19:03

Tänk att det är en massa grodor som ska bestiga ett berg. Ingen tror att nån ska klara det. De börjar springa uppför berget, och runtomkring står det massor av grodor som skriker ”Ni kommer aldrig klara det”. De skriker och skriker hela tiden. En efter en hoppar av detta lopp. De tryck ner av publiken och ger upp. Men det är en liiiten groda som fortsätter. Och tillslut går han i mål. När han får en fråga ”Hur klarade du detta?” så svarar han inte… Det visar sig att den här lilla grodan är döv.

Av Mia - 21 oktober 2012 13:00

Zötnos!

 





Zötnos har verkligen utveckat en härlig personlighet och vore de inte för hans syster Znäckan så skulle han vara en lugn och mer harmonisk katt. Hur ska jag beskriva honom? Han vill gärna ligga brevid en när man sitter i soffan och helst då ligga med huvudet och framtassarn i knäet på en, men han är nöjd med att enbart få ligga så nära en som möjligt. Riktig klätterapa är det med och är duktig på att bedömma avstånd med.Favoritplatsen är klätterställningen om inte jag sitter i soffan för då vill han med vara med.


   



Riktig följeslagare med. Så fort jag exempelvis går på toa så ska han följa med in och vara gosig och spinner rejält då. Nu på senare tid så har hans syster visat han att man kan ju sitta på kattlådan för då kan ja ju inte missa dom liksom. Hatar verkligen att vara med på kort, för så fort jag tar fram kameran så drar han ut ur rummet och visar att han inte vill. Därför har jag nästan enbart kort på han när han sover. Undantagen är när jag mutar honom med godis. ;) När man ger han godis så tar han den försiktigt ifrån handen, visst kan de ju ända att han missar godisen ibland och råkar smaka lite på fingret istället.Så kortfattat så har ronja inte kunnat få en härligare katt än Zötnos. Jag tror att denne herre kommer att bli en så lugn och tillgiven katt när han blir stor. Han har hjärtat på de rätta stället och vill verkligen göra rätt för sig. Så fort man säger gå ned eller höjer rösten så hoppar han ned ifrån exempelvis bordet och ser skamsen ut som han vet om att han har gjort fel.


           

Så otroligt lik sin mor är han med, både till utseendet och till sättet.Älskar verkligen att bli klappad på magen. Kan ligga på rygg i flera timmar om man börjar att klia/klappa honom där.Ska se om ja kan få en filmsnutt på honom när han spinner. Mitt... nej förlåt.. Ronjas lilla spinnmaskin..



       

Av Mia - 21 oktober 2012 12:00

Znäckan

 

 



Denna tjej är verkligen djävulen själv i en ängels kropp. Det är hon som hittar på en massa bus samt att hon drar med Zötnos på allt. Det senaste hon har kommit på är att hon ska ligga i handfatet så fort man sitter på toa, eller stå bakom en vid spolknappen. 


Hon är skelögd och så extremt söt när hon tittar på en och lägger huvudet på sne. Kanske därför hon inte är så bra uppfostrad för hon kommer undan med vissa saker.. haha.. Matglad är hon med. Så fort man ska laga mat eller plcoka fram ngt ifrån kylskåpet så ska hon vara med och vill ha ngt gott. Ger man ngt till henne så hon får äta ur handen så biter hon en, för att hon är så glupsk, och det är inte så kul med tanke på hur vassa tänder hon har med..



En annan egenhet hon har är att hon gärna vill ligga under filtar, täcken och dylikt. Så hon vill komma under täcket när man ska sova och det är inte så roligt ibland att ha en kattunge under filten..

 


Vad mer kan jag berätta om henne? Så otroligt social är hon och vill vara framme först hela tiden. När det kommer ngn så kommer hon gärna fram för att se vem personen är och så vidare.. Antagligen så sover hon eller så är det full rulle på henne. Finns inget mellanläge så att säga.. :) 


       



En annan sak som jag har märkt med henne och det är att hon sitter mycket på sina bakben så kängrun vore kanske ett bättre namn än Znäckan. :P 

 


Det kanske är svårt att se men här så sitter hon på bakbenen :P Det är inte så lätt att försöka fota henne när hon står på bakbenen för så fort jag ska hämta kameran så springer ju hon efter mig eftersom hon tror att ngt gott vankas. :P 


Jag har inte så mycket mer att säga om henne då det är så svårt. Jag hade ju en tanke när jag skrev om att jag skulle berätta om båda kattungarna men nu har ju den idén lixom försvunnit lite... :/ Så detta är vad jag har att komma med just nu iaf :P 





Av Mia - 20 oktober 2012 21:04

Berättade för Ronja idag att mormor inte finns mer. allt jag fick till svar var varför? Jag visste inte ut eller in vad jag skulle svara för den frågan har jag ställt till mig sj så många gånger utan att få något svar... Men hon nöjde sig inte med svaret hon fick , fast ändå så gjorde hon det. Hon ville skicka ett sms till Ikka och det fick hon och så här skrev hon i det:


"Ronja vill bara säga att mormor är uppe i himlen för att änglarna vill ha henne tillbaka. Ronja vill ha henne tillbaka. Båda saknar henne jättemycket."



Nu innan hon skulle sova så frågade hon mig om änglarna har mobil/telefon. Jag svarade att jag inte visste.. Jo men om de har så kan vi ju smsa henne eller ringa henne och säga att vi vill ha henne tillbaka och att änglarna får vänta.. Eller skickapost till henne och säga det..


Goa unge.. :) 


 

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards