Mias liv och funderingar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mia - 8 oktober 2012 22:53

troligtvis så kommer jag inte att blogga så mycket framöver då jag kommer att ha extremt mycket att göra. plus att jag har tappat motivationen. Tappat orden. Har ingen anning om vad jag ska skriva.. Skrivkramp. Vänt ut och in på mig att ord känns överflödiga.. Känner ni likadant? 


   

Av Mia - 7 oktober 2012 23:53

Gissa vad detta ska bli.

Av Mia - 7 oktober 2012 21:57

har virkat små princessbakelser idag.. Snacka om att jag blev sugen på de nu.. GAH! Men strunt samma.. Här kommer de färdiga. har en kvar att göra..


 


Sen så har jag roligt eller tråkigt och la en ofärdig bakelse på kattungarna och tog kort. De såg ut som små mössor.. Söta blev de iaF :)


     



En "normal" bild på Snäckan:


 


ÄNDA EMOT ÄNDA KAN INGET HÄNDA ;)


 


Sist en bild på alla kissemissar :)


 

Av Mia - 7 oktober 2012 21:52

jag hann ta en liten bild på dinosarien innan den åkte. Men de blev en dålig bild. så håll till godo..


 

Av Mia - 6 oktober 2012 21:01

När Ronja kom igår så hade hon med sig ett ägg, ett dinosarie ägg som skulle kläckas i vatten. Så för hennes kull så dokumenterade jag detta. 


Enbart ägget: 


 


Ett huvud tittade fram idag. Så imorgon så kanske man ser vad de ska föreställa.


 




För er nyfikna så har jag ingen som helst anning om vart de kommer ifrån. De står bara Egmount kärnan på den samt ett batchnr och söker jag på växande dinosarie så kommer jag på ngn sida där de är ett ägg i ett ägg typ. Men denna utsida som är av plast är mer fyrkantig. Så jag har ingen anning.. 

Men ni kan ta det lugnt för de sidor som jag hittade detta på så var alla ägg slutsålda. Så ni föräldrar kan ta de lugnt...


Av Mia - 6 oktober 2012 20:26

Sitter här med världens huvudvärk.. Ronja råkade skalla mig förut och fick in en sån fullträff. Huvudet snurrade i flera minuter efteråt och jag var tvungen att till och med sätta mig ned. Ronja blev förskräckt, men jag berättade för henne att de var ju inte meningen för hennes del och att hon bara fick in en sån fullträff på mig. Sen kom ju huvudvärken. GAH! och den sitter i nu vill jag lova. så idag så skiter jag i disk och vad all städning heter.


Nu ska jag bara läsa färdigt ett kapitel i boken. (om de är kort så blir de kanske två. beroende på vad klockan är och så vidare.) Men förhoppningsvis så är jag i säng INNAN klockan 10 ;) 



Av Mia - 6 oktober 2012 09:26

Morgonstund har guld i mun sägs de ju och de kan jag verkligen inte tycka att det har. Kanske för att jag är så otroligt morgontrött, men hör och häpna så var jag uppe FÖRE Ronja idag. Hon behövde inte väcka mig som hon ibland gör. jag fick väcka henne.. helt otroligt och snart nu så har jag druckigt upp en hel kanna med kaffe, så nu börjar man att vakna upp..


Men när fick jag en så otroligt smart dotter?? Eller så har jag alltid haft det.. hennes resonemang. Men mamma eftersom du dricker kaffe så får jag dricka Oboy. Hmm.. Ja lovade ju henne igår att hon skulle få oboy idag, men de hade hon tydligt glömt bort. Men snäckan fick iaf oboy som hon sitter och dricker i skrivande stund..


Nu ska det tas tag i att läsa medan hon tittar på barnprogram. Jag har satt att minst ett kapitel om dagen ska jag läsa. Men start igår. och igår läste jag 2 kapitel. Så de går frammåt ;) 

Av Mia - 5 oktober 2012 23:44

Tyra skrev något i sin blogg om att man är inte anonym på nätet. Klicka här för att komma till inlägget.


Jag har valt att inte skriva ut mitt efternamn med tanke på att det är så ovanligt. Vi är tre i hela sverige som har det efternamnet. Jag och mina två brödrar. Men det är inte för att jag vill vara anonym, eller jo på ett visst sätt. Jag vill inte ha folk som tar reda på mitt nr och ringer och terrrar mig typ stup i kvarten. men jag står för vad jag säger och har NI något emot mig eller det jag skriver så är ni välkomna att ta kontakt med mig på mailen. crazymia_girl@hotmail.com och anser ni att jag är kränkande emot ngn eller att jag skriver något som inte är sant så är ni mer än välkommen att maila mig så får ni mitt nr MEN då får ni först förklara varför och så vidare. Med tanke på att jag skriver inget kränkade eller felaktigt om någon. Jag skriver mina TANKAR och ÅSIKTER. och skulle de vara så att jag är arg på någon så kanske jag skriver det. MEN jag skriver ALDRIG ut namn eller dylikt så att andra personer kan förstå vem det är. För ibland är det bara så att man behöver avreagera sig och INGET annat. 



Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards