Mias liv och funderingar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mia - 29 augusti 2012 00:19

Jag har gjort 4 kattleksaker idag och jag låter bilderna tala för sig själv. Jag piffade upp dem med ;)


       

Av Mia - 28 augusti 2012 19:45

Idag har jag gjort en kattleksak vars mönster jag hittade här: http://mestvirkat.blogspot.se/2012/08/virkad-kattleksak.html

Fast jag gjorde lite annorlunda då jag inte riktigt hängde med i beskrivningen.. (Jag och beskrivningar) så så här blev den:

 


Men sen så ville jag piffa upp den och då blev det helt plötsligt så här istället :)

 


OCh självklart så skulle den invigas med. Var ju tvungen att se om jag skulle göra fler eller inte ;)

Katt: Zötnos 


       

Av Mia - 28 augusti 2012 14:30

Bilder som jag hittade på kameran som Ronja har tagit. Gulliga och FIIIINNNA vad :D


Natalie:

 



Sussies tass vs. Ronjas hand.   


Kattungeinhängnaden som jag och Ronja gjorde till dom när de var små. ;) Nu är den öppen för de stannar inte i den längre.. ;) 



Småbusfrön   

   



Sen kan man ju bara undra vad Ronja håller på med ;) 


 







Av Mia - 27 augusti 2012 21:23

Mitt linne är nu färdigt, men jag är inte helt nöjd med axelbanden. men testade en massa olika saker och tillslut gjorde jag det som jag var mest nöjd med men är ändå inte helt nöjd.. Men men..


Fram och baksida.. :)


 

Av Mia - 27 augusti 2012 20:51

Idag fick jag hem liiiite garn..


Ja bilderna talar väl för sig själv antar jag ;)


Bordet:

 


Två närbilder på bordet:


   


Lite på golvet::


 


Samt de som ska repas upp eller kastas:


 


Sen får vi inte glömma lite som jag inte orkade att gå igenom..och ens fota 


Av Mia - 27 augusti 2012 15:55

Idag så skulle jag till bibblan för att hämta ut en bok som jag har reserverat. Har inte hunnit att titta i den än, men den verkar vara jättebra. Skulle vilja ha den själv men tyvärr så säljs den inte längre.. :( Men iaf så tänkte jag att jag skulle bege mig ut för att leta efter kastanjer till kattleksakerna som jag ska göra. Eller vill göra ska jag nog säga istället eftersom jag hittade en stor och många små, men de små kanske är lite väl små.. :( men vi får se.. Nu ska de ligga på torkning innan jag påbörjar dessa. 


Men jag frågade på Fb om det var några som visste vart de finns kastenjeträd i Bjuv och jag fick ett svar (på mobiL) om ett ställe där det fanns ganska många. men idag så insåg jag att det finns ett kastanjeträd vid biblioteket och ett vid ica affären med. Haha.: Snacka om att man är blind när man går sina äreenden. Så på vägen hem ifrån biblioteket så tog jag vägen inom tivoliparken. (Bilder på dessa finns i detta inlägg: http://crazymia.bloggplatsen.se/2011/10/15/6451174-en-tur-runt-i-bjuv-med-bilder/) Men snacka om att det var skillnad idag och att Bjuvs kommun verkligen har rensat upp. (eller vilka de nu var) nu var det trevligt att åka igenom där. (Ska se om jag kan ta några bilder en annan dag.)


Sen så fortsatte jag till kyrkogården där det skulle finnas massor av kastanjeträd och det fanns det, men de inne på kyrkogården höll extremt rent där inne och det fanns knappt några överhuvudtaget. Men att gå därinne fick mig att börja tänka.. 

Jag saknar mamma och pappa och tänker mycket på dom och vid sådana här stunder som denna idag så blir de extra mycket som man saknar dom. Vissa dagar är bättre och vissa sämre... 


Nu ska jag iaf fortsätta härhemma och idag kommer mina saker.

Av Mia - 27 augusti 2012 14:00

Grattis Sandra på födelsedagen!

(bild lånad ifrån FB)

http://www.freewebs.com/halloweencat/

 


Grattis Andreas på födelsedagen!

Bild lånad ifrån FB)


 

Av Mia - 27 augusti 2012 13:19

Jag virkade en kudde som ni fick se, men jag hade ingen ifyllnad men nu har jag det och kudden är helt färdig och invigd av Sussie. :) 


         

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards