Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Mia - 25 september 2012 19:33


Ångrar jag saker som jag gjort i mitt liv? ja visst vem har inte det? Skulle jag göra om samma saker om jag fick leva om mitt liv? ja visst annars så skulle jag inte vara den som jag är idag. Så hur kan jag ångra beslut som jag har gjort tidigare i mitt liv? De är dessa som har format mig till den jag är idag och som fortsätter att forma den jag kommer att bli.


Vägen till hur jag vill leva mitt liv är inte rak och okomplicerad, utan den är stenig och krokig. Man måste få kämpa för det man vill, annars vad skulle man göra då? Om man inte får kämpa för "sitt liv", så vad är meningen med livet? alla har vi våra saker som vi kämpar med, fast vi väljer att tackla dem på olika sätt. Det är våra egna beslut som påverkar vår framtid. Hur vi väljer att leva våra liv. Inte någon annan, fast de är så lätt att skyll ifrån sig.


Jo en sak skulle jag faktiskt vilja göra annorlunda och det är att jag skulle velat haft en dag extra med mina föräldrar. Innan båda blev sjuka alltså. Att bara få umgås och prata om allt. Våra föräldrar är viktiga för oss och det ska vi inte glömma bort. nu i efterhand så ångrar man vissa saker som man inte gjorde eller sa. Men just då i sitt liv så hade man inte kommit till insikt som man har idag och därför så tror inte jag att man hade gjort annorlunda ändå om man hade fått göra om sitt liv. Fast jag vet inte. och jag ska nog inte spekulera i det heller då det inte går att göra om sitt liv. allt man kan göra är att ta lärdom och blicka framåt. men att ha sitt bagage med sig iaf fast att inte låta sig tyngas ned av det är svårt. Det är svårt att inte blicka tillbaka på saker och ting och undra och tänka "Tänk OM". 


Därför vill jag bara säga:

“You only live once, but if you do it right, once is enough.”

 

 

 

 

 

Av Mia - 25 september 2012 07:00

(lånad ifrån FB)


Att vara stark är inte 
att aldrig falla 
att alltid veta 
att alltid kunna. 
Att vara stark är inte 

att alltid orka skratta 
att hoppa högst eller vilja mest. 
Att vara stark är inte 
att lyfta tyngst 
att komma längst eller 
att alltid lyckas. 

Att vara stark är 
att se livet som det är 
att acceptera dess kraft 
och ta del av det 
att falla till botten, 
slå sig hårt och komma igen. 
Att vara stark är 
att våga hoppas 
när ens tro är som svagast. 
Att vara stark är 
att se ett ljus i mörkret 
och alltid kämpa för att nå dit.



 



Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards