Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Mia - 24 september 2012 15:00

Jag fattar de inte. Varför kan man inte styra lite om vem man "faller" för? Varför faller man för de killar som inte är intresserad? Varför tycker man att vissa killar är så sjukt snygga, men som inte ens ägnar en ens en blick? Varför ska livet vara så j*vla komplicerad? Jag vet vad jag vill, men jag vet inte hur jag ska komma dit. Hur man än vrider och vänder på sig så har man fan rumpan bak. 


Varför kan inte livet le åt en för en gångs skull? Har man inte haft tillräckligt med motgångar som det är? Jag har tagit lärdom (hoppas jag iaf) av mitt förgånga. Varför kan jag inte gå vidare med mitt liv?`Så som jag vill? Varför måste de vara så j*vla komplicerat? Jag insåg igår att visst älskar jag Ronjas pappa, men jag älskar honom inte ändå. Jag känner inte denna wow faktor just nu. utan mer som en kärlek som bara finns där. Ungefär som jag har med mina syskon. finally kanske ni nu tänker. men ibland måste man bara inse saker och ting och få känna efter ordentligt hur och vad man känner. Så ja jag älskar Ronjas pappa, men nej jag vill inte ha honom tillbaka. OKEJ??!!!


Jag saknar känslan att vara förälskad. jag vill vara förälskad igen. Förhoppningsvis så komemr den känslan tillbaka OCH att den är besvarad. 

Av Mia - 24 september 2012 11:00

hahah.. Ja ni.. Nu har jag hittat en ny användning för barnleksaker. Rättare sagt, Ronjas barnvagn. :) Den kan numera användas som våningssäng för katter. Eller vad tycker ni?


Trulls ligger ovanför och Zötnos ligger undertill.

   

Av Mia - 24 september 2012 07:00

Igår söndag så möblerade jag o Ronja om hennes lekrum och så här blev resultatet..


(Dock så ska varken hennes barbiebil eller transport stå ovanför där, men jag limmade den så den står på tork där.)

     



Jag valde att göra detta när Ronja var hemma hos mig med tanke på att vi gick igenom alla hennes leksaker och kastade sådant som var trasigt. Eller som hon inte ville ha. Det kändes bättre för mig att hon fick vara med och bestämma samt att nu valde hon vart sakerna skulle finnas. Vi torkade av alla bord, stolar, byrååer (eller vad de nu kallas) samt att Ronja hade jätteroligt och tvättade golvet. med en liten rosa svamp. Hon roade sig själv med andra ord. Ska se om jag kan få bild på den rosa svampen och hennes rosa hink som hon har fått, med tanke på att hon vill ju med hjälpa mamma att städa. och de är inte lätt att städa när man inte har två uppsättningar. Så hon fick ett set i rosa. Hinken sålde de ut på Ica Maxi för 10Kr och den lilla rosa svampen köpte jag ett 10 pack för 10 kr tror jag de var och då fanns de 2 stycken rosa i den. :) 


Mitt fönster rensade jag lite i med. :) men tyvärr så tror jag att min julstjärna snart får åka till himlen. kattungarna har roat sig lite för mycket i den och knäck grenar. men vi får se hur den klarar sig. och ni får stå ut med den kassa bilden med tanke på att de är inte lätt att ta kort i motljus.

 


Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards