Mias liv och funderingar

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Mia - 9 september 2012 23:11

men herregud vad alla ska lägga sig i nuförtiden i sådant som de inte har något med att göra ens!! (Jag reagerar eftersom jag känner så väl igen mig...)


Jag läser ju bloggar (men ibland känns de som om jag ska låta bli med tanke på hur starkt jag reagerar nu förtiden...) och vissa läser MÅSTE ju bara skriva något negativt. Något som jag tror att det har med avundsjuka och okunskap att göra. Men hallå varför måste du just då läsa den bloggen om du inte tycker om den personen? Varför klickar du in på just den bloggen varje dag för att följa den personen om du har agg emot den? (OM man nu skriver negativa kommentarer alltså). Nu är de väl mest storbloggare som får sådana negativa kommentarer och vissa tycker väl att är man så "känd" så ska  man tåla både de ena och de andra... MEN HALLÅÅÅ!!! I grund och botten är vi alla människor.. Olika människor som TOLKAR saker olika. Exempelvis: En lärare har en lektion med 30 elever och under denna lektion så pratar läraren HELA lektionen. Skulle man då intervjua varje elev efteråt så skulle du få 30 olika tolkningar på den lektionen (och sen får man ju inte glömma själva läraren). Så beroende på hur du tolkar något är beroende på vad du har med dig i bagaget! Tänk på de. 


En bloggare KANSKE tycker att den skriver utförligt när den skriver en sak. Men en annan person kanske "läser mellan raderna" och tolkar samma text helt annorlunda. Istället för att skriva en ELAK kommentar, varför inte fråga den bloggaren eller personen HUR den tänkte och skriva HUR man själv uppfattade saken?? Det skulle verkligen minska en hel del elaka kommentarer.. För man har ALLTID personer som är avundsjuka och måste på ngt vis skriva elaka saker.. *suck*


Måste ta en liten paus innan jag kokar över och skriver ngt som jag lär ångra sedan... 

 

Så där nu har jag kört 21 minuters boxning så lite avreaktion har jag fått. Dock så kom jag att tänka på att de kanske är på grund av de 2 kannor kaffe jag bäljat i mig idag som är orsaken till varför jag är så uppe i varv.. Eller.. jag har ingen anning..

 

Men varför jag reagera så stark var att http://johannagrant.se/ vars blogg jag läser har återigen varit tvungen att förklara sig varför hon gör som hon gör. Hon har vetrinärer bakom sig som har ordinerat denna träning. Att hästen ska skrittas eller motinoneras varje dag. Att skritta en häst 30 min *2 per dag tycker inte jag är hårt för en 4 åring. Hon skrittar ju honom INTE uppsuttet varje dag. utan har olika skrittpass hela tiden.. Skrittmaskin, vid hand och då även ibland uppsuttet..

 

jag känner så väl igen mig i detta med att få skit uppkastat i ansiktet.. jag var med om det med min häst Bonita.. Något som jag kanske skriver om NÅGON dag. Men just nu är de lite väl sent samt att jag måste läsa lite till innan sängen kallar på mig... :) 

 

Sov gott allesammans. Plus de var faktiskt skönt att få avreagera sig lite.. ;)

 

XOXO

 

Av Mia - 9 september 2012 21:45

Hmm.. jag ska plugga, men vart ska jag få plats???


Sussie

Zötnos

Zalmiak

Trulls


Zalmiak är tingad och har fått ett nytt hem. :) Utslagen efter att ha visat sig från sin bästa sida :)

 


Trulls som INTE vill vara med på kort. Vände sig så fort jag skulle fota honom.. Ingen Linslus där inte..

 


Zötnos som inte bryr sig om så mycket utan breeeeeeder ut sig som vanligt..

 


Och Znäckan som gärna följer eller sover brevid sin mamma Smulan. (Om hon inte ligger i soffan brevid mig) och här kan man säga att denna lilla godbit är verkligen en linslus ;)

 


Av Mia - 9 september 2012 20:41

Ronja och jag pratar:


Ronja: Mamma, vad är kärleken?
Jag: Menar du var ordet kärleken betyder?
R: VAD ÄR KÄRLEKEN?
J: Menar du var ordet Kärleken betyder eller vad kärlek innebär? (Förkortat de lite orkar inte skriva hela mitt vimsiga fråga)
R: Jag vet vad KÄRLEKEN SKA betyder....
J: Vad betyder det?
R: Jag VET vad kärleken ska betyder..
J: Vad betyder kärleken ska?
R: Att man ska gifta sig och när man har gift sig så bor man ihop. Mamma, Jag vill gifta mig... Tror jag iaf...

J: Finns det ngn som du tycker om då?

R: Jag vet inte (och gömmer huvudet...)

J: Men du har lång tid att fundera på det. För man får inte gifta sig förrän man har fyllt 18 år. och du ska snart fylla fem så du har en massa år kvar att fundera på det...

R: (sitter tyst och funderar en liten stund) Mamma, hur gammal är du?

J: Jag har fyllt 25 år.

R: Har du fyllt 18 år?

J: ja det har jag gjort. Först fyllde jag 18, sen 19, 20, 21, 22, 23, 24 och nu 25.

R: MEN MAMMA!!! Du kan ju du gifta dig.

J: (Skrattar) Ja de skulle jag kunna göra, men vem skulle jag då gifta mig med?

R: Med pappa såklart för då skulle ju ni bo tillsammans! Och katterna får ju självklart följa med. Hoppas bara pappa vill ha katterna oxå. men du kan ju alltid övertala honom. 

J: Vad menar du nu?

R: Ja men jag har ju försökt prata med pappa, men de.. (suck) är ju helt hopplöst...

J: Vad är hopplöst?

R: Det är bara hopplöst.

J: men lilla snäckan....(Blir avbruten av Ronja som skriker när hon får syn på kattungen)

R: Zöööööötnos!

(Dock så var det Znäckan hon såg ;) 

Av Mia - 9 september 2012 15:16

Hej igen bloggen..


de har varit mycket nu.. Inte lätt att hålla fint i lägenheten med 6 katter varav 4 kattungar.. men men.. bara idag har jag fått dammsuga 3 ggr och de märks inte.. *suck* Idag ska iaf en kompis komma förbi för att titta på kattungarna och bestämma sig och imorgon kommer ytterligare en för att titta på dessa. Så förhoppningsvis så blir jag av med två ;) 


Sen så har Ronja varit på ngt konstigt humör.. Ena stunden glad och nästa arg/ledsen... kanske brås på sin mamma?? Hahaha ;)


Jo just de.. Jag är KÄÄÄRRR!!!.. Ja INTE i en person utan en sak. hehe.. :) Jag köpte en trasa som man skulle använda till fönster. (Jag trodde de var två i paketet men de visade sig att de bara var en) Men jag bara älskar denna trasa. De räcker med vatten till trasan så blir fönstrena rena, samt att de blir inga ränder!!!.. Love IT.. De var iaf ngn trasa ifrån Ica. Haha.. Synd att jag inte kommer ihåg vad de hette för något, men de stod att de var till fönster och glas och att man kunde andvända bara enbart vatten eller med medel.. men som sagt de räcker bara med vatten. :) Så nu ska jag få fiiiina fönster igen.. Spegeln är iaf fixad än så länge samt att balkongfönstret/dörren måste tas igen.. Snacka om skitiga.. Bläh.. Nä nu fixa mera i lägenheten.. Är verkligen på G nu!!

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards