Mias liv och funderingar

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Men herregud..

Av Mia - 9 september 2012 23:11

men herregud vad alla ska lägga sig i nuförtiden i sådant som de inte har något med att göra ens!! (Jag reagerar eftersom jag känner så väl igen mig...)


Jag läser ju bloggar (men ibland känns de som om jag ska låta bli med tanke på hur starkt jag reagerar nu förtiden...) och vissa läser MÅSTE ju bara skriva något negativt. Något som jag tror att det har med avundsjuka och okunskap att göra. Men hallå varför måste du just då läsa den bloggen om du inte tycker om den personen? Varför klickar du in på just den bloggen varje dag för att följa den personen om du har agg emot den? (OM man nu skriver negativa kommentarer alltså). Nu är de väl mest storbloggare som får sådana negativa kommentarer och vissa tycker väl att är man så "känd" så ska  man tåla både de ena och de andra... MEN HALLÅÅÅ!!! I grund och botten är vi alla människor.. Olika människor som TOLKAR saker olika. Exempelvis: En lärare har en lektion med 30 elever och under denna lektion så pratar läraren HELA lektionen. Skulle man då intervjua varje elev efteråt så skulle du få 30 olika tolkningar på den lektionen (och sen får man ju inte glömma själva läraren). Så beroende på hur du tolkar något är beroende på vad du har med dig i bagaget! Tänk på de. 


En bloggare KANSKE tycker att den skriver utförligt när den skriver en sak. Men en annan person kanske "läser mellan raderna" och tolkar samma text helt annorlunda. Istället för att skriva en ELAK kommentar, varför inte fråga den bloggaren eller personen HUR den tänkte och skriva HUR man själv uppfattade saken?? Det skulle verkligen minska en hel del elaka kommentarer.. För man har ALLTID personer som är avundsjuka och måste på ngt vis skriva elaka saker.. *suck*


Måste ta en liten paus innan jag kokar över och skriver ngt som jag lär ångra sedan... 

 

Så där nu har jag kört 21 minuters boxning så lite avreaktion har jag fått. Dock så kom jag att tänka på att de kanske är på grund av de 2 kannor kaffe jag bäljat i mig idag som är orsaken till varför jag är så uppe i varv.. Eller.. jag har ingen anning..

 

Men varför jag reagera så stark var att http://johannagrant.se/ vars blogg jag läser har återigen varit tvungen att förklara sig varför hon gör som hon gör. Hon har vetrinärer bakom sig som har ordinerat denna träning. Att hästen ska skrittas eller motinoneras varje dag. Att skritta en häst 30 min *2 per dag tycker inte jag är hårt för en 4 åring. Hon skrittar ju honom INTE uppsuttet varje dag. utan har olika skrittpass hela tiden.. Skrittmaskin, vid hand och då även ibland uppsuttet..

 

jag känner så väl igen mig i detta med att få skit uppkastat i ansiktet.. jag var med om det med min häst Bonita.. Något som jag kanske skriver om NÅGON dag. Men just nu är de lite väl sent samt att jag måste läsa lite till innan sängen kallar på mig... :) 

 

Sov gott allesammans. Plus de var faktiskt skönt att få avreagera sig lite.. ;)

 

XOXO

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Fredag 19 april 15:41

Ett par strumpor färdiga

Av Mia - 9 mars 2023 21:58


Pannband + handledsvärmare/torgvantar färdiga och redan påbörjat ett nytt par. ...

Av Mia - 5 mars 2023 18:15


Detta med att montera/sy ihop saker... Inte min starka sida.. ...

Av Mia - 3 mars 2023 23:11


Säger bara stort suck. Min dotter vill ha en sak och jag trodde de skulle vara lätt att hitta ett mönster på de. Nope finns inte en enda som jag kan hitta. Hittade dock ett annat virkmönster som jag kan använda del utav för att göra saken. Dock är de...

Av Mia - 21 februari 2023 21:26


Det har hänt så mycket i mitt liv senaste veckorna så jag vet inte ens hur jag ska börja eller om jag orkar med de. Just nu så håller jag på med en beställning. Jag hoppas att de blir färdig innan värmen kommer. :) ...

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards