Mias liv och funderingar

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Kalla mig ytlig om du vill...

Av Mia - 20 september 2012 16:04

Jag och Sassa satt och pratade om killar (fråga mig inte hur vi kom in på just denna diskussion) på vägen hem ifrån skolan.. och kalla mig ytlig eller vad du vill, men detta är iallafall mina åsikter.


De som säger att utseendet INTE spelar någon roll har fel tycker jag och rätta mig om jag har fel efter du har läst mina argumentationer. :P 


Jag har vridit och vänt på detta hur många gånger som helst och jag har kommit fram till att utseendet spelar roll. De är utseendet som gör att du tar första kontakten, men visserligen faller du sedan för insidan. Men det måste ju ändå finnas en fysiskt attraktion för att du ska falla för killen ändå. Alltså så måste han vara snygg i dina ögon. Visst kan du vara kompis med en kille och sen falla för honom. men oftast så beror det på att du själv som person har förändrats och du tycker inte längre att exempelvis "badboys" är snygga utan du tänder mer på "svärmorsdrömmen". Men då återkommer vi till detta med att det måste finnas en fysiskt attraktion, alltså utseendet måste vara snygg enligt dig. Nu tog jag ett verkligen drastisk förändring, men det var mest för att förtydliga vad jag menar. En killkompis som du har varit vän med i flera år kan "helt plötsligt" bli snygg i dina ögon. De handlar inte så mycket om att personen har ändrat sin personlighet eller utseendemässigt utan de är du som (blivit äldre kanske) fått andra kriterier för vad du söker hos din partner. 


Sen så kan det finnas snygga killar. Som bara är snygga men du känner ingen attraktion till dom. Dom är bara typ snygga. Svårt att förklara. Men jag kan försöka med ett exempel (o ja vet en som kommer att jubla nu ;)).

Vi tar Van Diesel som ett exempel.

(Bild lånad ifrån google.se)

 


Visst kan jag erkänna att han är snygg. Han har magrutor och verkar spela rollen som "badboy". Samhället tycker att det är så här som killar ska vara typ. Men enligt mig så är han inte "WOWsnygg". Jag börjar inte att dregla eller något över denna bild utan han är fin att titta på men lixom inget mer. (Ja nu går jag bara på utseendet)


Och för att ta någon helt annan bild: Taylor Lautner (jag jublar ;))


(Bild lånad ifrån google.se)

  Han däremot (enligt mig) har denna wowfaktor. jag har ingen anning om varför jag anser detta, med tanke på att båda har magrutor o.s.v Det kan jag inte. De enda som jag kan förklara detta med är att jag känner en fysisk attraktion med Taylor och med Diesel så känner jag mer en "njaaaa"-känsla, typ som en sån som man kanske har emot en kompis. Visst kan man tycka att ens killkompis är snygg, men de finns inget mer däremellan...


Detta "fenomen" kan man även se i äktenskap. De är de som man kallar för svacka i ett äktenskap (eller förhållande) efter en viss tid så har man "tröttnat" på partern. Han är densamma som du föll för men du har förändrats så du känner inte denna fysiska attraktion till honom mer. Det som händer då är ju att äktenskapet då blir till en skiljsmässa eller så försöker man på nytt. Man kanske dejtar igen , eller bara hittar på något nytt. Och det är det dära nya som behövs för att du ska se killen i ett nytt ljus. Se honom som du aldrig har sett förut och det kan leda till en ny fysiskt attraktion mellan er. Eller så händer det inget. (av olika anledningar men som inte jag orkar diskutera just nu.) 


Jag känner att jag kan diskutera detta i olika sorters vinklar hur länge som helst. Men just nu så känner jag att nu orkar jag inte mer. Samt att de ska ju inte bli för långt inlägg heller. man måste ju orka läsa med.. haha :P


 
 
Gissa dä du :P

Gissa dä du :P

20 september 2012 18:48

Hörre du du fröken!! :) vin the super sexi man är inget "nja" objekt. Så de så! Haha

http://Angelika.bloggplatsen.se

Mia

20 september 2012 19:25

Hahhaa.. hur visste jag att du skulle reagera? Fast erkänn att du blev lite snopen av att se hans bild på min blogg ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Fredag 19 april 15:41

Ett par strumpor färdiga

Av Mia - 9 mars 2023 21:58


Pannband + handledsvärmare/torgvantar färdiga och redan påbörjat ett nytt par. ...

Av Mia - 5 mars 2023 18:15


Detta med att montera/sy ihop saker... Inte min starka sida.. ...

Av Mia - 3 mars 2023 23:11


Säger bara stort suck. Min dotter vill ha en sak och jag trodde de skulle vara lätt att hitta ett mönster på de. Nope finns inte en enda som jag kan hitta. Hittade dock ett annat virkmönster som jag kan använda del utav för att göra saken. Dock är de...

Av Mia - 21 februari 2023 21:26


Det har hänt så mycket i mitt liv senaste veckorna så jag vet inte ens hur jag ska börja eller om jag orkar med de. Just nu så håller jag på med en beställning. Jag hoppas att de blir färdig innan värmen kommer. :) ...

Omröstning

Skulle ni vilja läsa mer om mitt liv o mina tankar eller ha mer bild inlägg?
 Text
 Bilder
 Annat: Skriv som kommentar på de sista inlägget så jag vet hur ni tänker tack :)

Presentation


Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards